EXTRA! EXTRA! Exklusiv intervju med Maik Brückner! Stjärnan i ACS!

Gå ner

EXTRA! EXTRA! Exklusiv intervju med Maik Brückner! Stjärnan i ACS!

Inlägg  Stroganoff i lör apr 21, 2012 7:39 pm

Mitt liv som sportjournalist har alltid handlat om att hitta de intressanta profilerna. Det här låter klyschigt och det kan du och även jag skriva upp. Det som gjort att jag faktiskt lyckats med att göra karriär ändå är således något helt annat. Nämligen en alldeles sjuklig besatthet vad beträffar tyska fotbollsspelare. Den extrema nördigheten har gjort att jag till och med beger mig till de djupaste träsken inom fotboll, de lägre divisionerna. Jag ska nu, utan vidare uppehåll, presentera för er: Maik Brückner, stjärnan i division 5-laget AC Stroganoff! Innan jag fick träffa honom så gjorde jag lite research bland hans lagkamrater som beskriver honom så här:

"Aha, du är här för den flygande tysken. Hans kantkontringar är som att få den flygande holländaren efter sig men nu sysslar vi ju inte med sjöfart..."

"Sympatisk kille, lugnet själv men det går fan inte och lita på karln. Han har ju fler ess i rockärmen än en trollkarl som spelar poker med maffian och vinner..."

"Va? Vem? Ful som fan! Kass på fotboll é han med" (Den här kommentaren säger nog mer om Kari Mansukoski personligen...)

"Killen har varit med i laget länge nu. Såg att det fanns något i han redan när han kom. Han smeker inlägg som jag smeker..."(tränaren rodnade här och avbröt. Jag bestämde mig för att inte gräva mer i ärendet)

Och här har vi honom!

Hej Maik! Hur skulle du beskriva din spelstil?
-Schöön!
Okey! Vad är det som är skönt med den då?
-När jag schpelar så gekänns det som jag geflygen, mein lagkamraten säger samme!
Låter gött! Hur ser förväntningarna på säsongen ut?
-Vinnen!
Som ni hör så får vi ord och inga visor från den flygande tysken som ska "lyfta" Laughing hela sitt lag till en högre "höjd" Razz
En resa har påbörjats och jag kommer definitivt att följa den här tysken i framtiden. Laget skiter jag fullständigt i.

//Christer Erling på Chicken Race-bladet

Snabbinfo Maik Brückner:
25 år och 30 dagar, spelat i AC Stroganoff sedan han var ung 23-åring
TSI(total förmåga):100 650(AC Stroganoffs första spelare över 100 000)
Topp tre förmågor: Spelupplägg:Legendarisk
Ytter: Himmelsk
Framspel:Legendarisk
Scoutades av SV Mülsen
Har aldrig gjort ett Hattrick
Stroganoff

Antal inlägg : 143

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: EXTRA! EXTRA! Exklusiv intervju med Maik Brückner! Stjärnan i ACS!

Inlägg  Lundström IK i fre apr 27, 2012 12:31 am

As bra ju Very Happy

Lundström IK

Antal inlägg : 50

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet