Juniorlags serie

Gå ner

Juniorlags serie

Inlägg  IgelQott i tor jun 03, 2010 2:02 pm

Jag tycker, om tillräckligt många hade tänkt att sats på ett junior lag, att vi då kör en Chicken Race junior cup.

Den kommer inte vara lika omfattande som den vanliga, och kommer sköta sig mer eller mindre själv (iom att matcherna bokas automatiskt enligt ett seriesystem).

Det betyder att när de som vill vara med, och har ett junior lag, att vi då alla skapar upp en ny serie och ansluter till den. Det krävs att vi är jämnt antal. så 4, 6, 8, 10, 12 etc.

vad tycker ni ?
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126

Användarens profil http://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Juniorlags serie

Inlägg  Stroganoff i fre jun 04, 2010 6:06 pm

Låter nice
Stroganoff

Antal inlägg : 143

Användarens profil

Inlägg  Carlssor i tis jun 08, 2010 6:56 am

Harlem och Kottarna har redan ett juniorlag, så vi behöver ytterligare två pionjärer...

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 52

Användarens profil

Inlägg  IgelQott i tis jun 08, 2010 9:29 am

Samtliga spelare i ditt juniorlag du får från början är dina träningsobjekt, och beroende på vilken plats du spelar han på, så kan tränaren avslöja en förmåga för den positionen.

tar en tid att avslöja alla förmågor hos alla spelare, men efter en säsong så har du nog hyfsad bra koll på vilka spelare du har och vad du ska träna, sen har du alltid chansen att ta upp nya talanger.

Hursomhelst, 2 till som startar hade varit nice, men se för gudsskull till att du har råd med minst 100.000kr i veckan
IgelQott
Admin

Inlägg  Wisst i tis jun 08, 2010 10:55 am

Har nu startat ett juniorlag jag med Very Happy
Wisst

Antal inlägg : 92

Användarens profil

Inlägg  Wisst i ons jun 09, 2010 12:08 pm

Både david och jesper har tillsammans med mig startat juniorlag, men wftersom bobby och alle startat sina serier kan de inte vara med i vår serie denna omgång. Dock krävs det ett jämt antal för att starta serie, någon som kan ställa upp och bli de 4e?
Wisst

Användarens profil

Inlägg  IgelQott i ons jun 09, 2010 1:10 pm

vi får se till så att alla är ungefär klara och lämnar sina resp. serier efter denna serie omgången så vi alla kan spela i samma serie
IgelQott
Admin

Inlägg  Carlssor i ons jun 09, 2010 1:29 pm

Ye, jag kommer inte att påbörja en ny serie när denna är slut i alla fall. Sex veckor från nu. Ska försöka läsa på om det går att gå ur en serie, men det tvivlar jag på tyvärr...

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Användarens profil

Inlägg  Vistrand i ons jun 09, 2010 2:24 pm

Säg till när det börjar bli dags för då vill jag också vara med och leka Very Happy
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330

Användarens profil

Inlägg  Wisst i lör jun 12, 2010 12:14 pm

FK Bävrar J - JD Stroganoff
4 - 4

Under gårdagens mulna dag kunde man nere på Lilla Träsket se nästa generations fotboll. Det var serieprämiär i den nya juniorserien Chicken Junior. Båda lagen är helt nyskapade och tydligt var det att många spelare hade hamnat på ovana positioner. Detta berkräftar BKB's tränare: "Det har varit svårt att hitta killarnas rätta positioner under veckan. Med 15 nya killar tar det lite tid att lära sig var de borde spela."
Allra tydligast var ovanan i de båda lagens mål. Båda målvakterna blev utsedda till sitt lags sämsta spelare och deras besvikna miner var inte helt oförstådda.
"Att hitta vem som är målvakt är ganska viktigt just nu. Jag kan avlöja att när vi önskade spelartyper fanns en målvakt med bland önskemålen." säger BKB's tränare.
Karl Johansson, rektorn på Björkskolan, menar på att supportrar inte behöver vara oroliga. "Jag och killarnas tränare går ganska långt tillbaka. När han kom med förslaget att fråga killar på skolan om de är intresserade av att vara med om att starta ett nytt juniorlag, tog jag emot det med glädje. Att ingen har berättat att den är målvakt har jag ingen förståelse för. I vilket fall som har Jonas (gympaläraren) sagt att det finns med minst en målvakt i truppen han skickade."
Jonas Karlsson har inte nåtts för en kommentar.

-Simon Nilsson för Chicken race-bladet
Wisst

Användarens profil

Inlägg  Vistrand i sön jul 11, 2010 5:53 pm

Börjar det bli dags? Vistrand Girls har nu gjort entré och väntar ivrigt på seriestart..
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330

Användarens profil

Inlägg  IgelQott i sön jul 11, 2010 8:11 pm

Jag har 8 matcher kvar innan min serie är över.
IgelQott
Admin

Inlägg  Carlssor i mån jul 12, 2010 6:20 pm

Denna veckan har väl både jag och övriga här i Chicken Race spelat klart, förutom då Alle. Satt och räknade på detta för en stund sedan. Om vi kör igång nu, med mig och Pontus som nya i den serien så kommer vi och Kottarnas juniorlag vara klara med respektive serier med ungefär en veckas mellanrum bara. Så då får vi invänta varandra och köra igång när alla är klara.

Så nästa säsong blir en sex-lags säsong, sedan åtta (Eller fler, om fler anmäler sitt intresse)

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Användarens profil

Inlägg  Zobeish i mån jul 12, 2010 8:47 pm

jag hoppar gärna på yngling tåget.
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172

Användarens profil

Inlägg  Carlssor i ons jul 14, 2010 7:10 am

Då är det alltså BP, Flaskhalsens, Bävrar och Stroganoff som är kvar sedan förra säsongen i juniorligan. Harlem och Vistrand hoppar på till nästa säsong, sedan skulle vi behöva ytterligare en för att få plats med Sepsis... Går tyvärr inte att spela en säsong på 7 lag :/

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Användarens profil

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: