HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Svenska HT-cupen

+5
fellah
Vistrand
imar1337
Zobeish
MrWipen
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen sön jul 10, 2011 10:18 pm

Börjar bli dax att dra igång den här tråden tycker jag. Någon mer än jag som INTE har ett botlag i första omgången?
Borde ta mig vidare men som tidigare säsonger så vill jag ju ha mina TOs på planen för lite fasta träning och då försvagas både mittfält och anfall en hel del, en TDL på det och jag får börja fundera på kontringar.
Men till omgång 2 vill jag ta mig och det är vad som får bli målet för denna säsongen.

Vad har ni för mål och är det någon som vågar göra en ordentlig cup-satsning i år?
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Zobeish mån jul 11, 2011 6:54 pm

tyvärr ingen riktig cup satsning från min del, förbereder för att bygga om laget lite snart, kommer bli svårt att satsa på cupen då, men visst lite tur med motståndet så kanske jag kommer omprioritera mina planer.
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5298
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  imar1337 tis jul 12, 2011 10:40 pm

Zobeish skrev:tyvärr ingen riktig cup satsning från min del, förbereder för att bygga om laget lite snart, kommer bli svårt att satsa på cupen då, men visst lite tur med motståndet så kanske jag kommer omprioritera mina planer.

Håller med herr zobeish här. sålde precis två anfallare så blir o träna upp två nya ungdomar och hålla ekonomin samt hålla sig kvar i serien Smile
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4995
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Vistrand ons jul 13, 2011 7:59 pm

Ser bra ut för de flesta ikväll. Jag har inte lyckats peta in någon boll än men det kommer. Blir nog tyvärr svårt för mig att gå långt i cupen eftersom jag vill ge rutin till mina TOs som egentligen inte riktigt håller måttet..

Edit: 1-0 nu ,)
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5573
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen ons jul 13, 2011 10:18 pm

Vann min match med 3-0 tillslut och efter att man sparkar ner två spelare utan att få varning och min motståndare inte hade några spelare på bänken så var det aldrig nära att jag skulle ryka.
Nu är det bara att vänta på att nästa omgångs motståndare som presenteras. Känner jag att jag har en viss chans i den matchen så blir det en minisatsning mot omgång 3 iaf. Men alla vet ju att cupen är för mesar Razz


OT: Göteborg har inte lyckats skaka fram en arena åt Häcken att spela sitt Europa League kval på, Nya Ullevi höll på att byggas om inför Gothia invigningen och Gamla Ullevi hade tydligen så slitet gräs att den absolut inte klarade en match till. Sjukt dåligt och det finns ingen hejd på hur sne jag är. Nu har dock Halmstad ställ upp så imorgon kommer Häcken möta Honka på Örjansvall klockan 19.00. För att visa sin uppskattning så bjuder Häcken på gratis inträde, så vill ni se Allsvenskans målgladaste lag så kom till Örjansvall imorgon 19.00. Jag kommer med största sannolikhet åka ner för att se matchen.
Skriver detta då jag vet att det är en del Halmstadsbor som deltar i CR.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Vistrand tor jul 14, 2011 9:51 pm

Tack för tipset. Jag och Jobs representerade Halmstad och såg även att det var en del HBK-spelare på plats även om de verkar ha gått under Häckenfansens radar.

Fick min målvakt skadad igår så det verkar bli en snabb sorti ur årets cup men man vet aldrig, hoppet lever..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5573
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen tor jul 14, 2011 11:21 pm

Härligt hoppas att matchen var bra trots regn och bara ett mål. Själv fick den personen som jag skulle åka ner med förhinder och kunde inte åka (själv tror jag han bara var rädd för regnet), det stora problemet när man inte har egen bil. Jasså så även en del Halmstadsspelare hade hittat dit, trevligt och jag hoppas verkligen att de kommer igång och räddar kontraktet. Halmstad är ett av lagen som jag gärna ser i Allsvenskan.

Själv fick jag ett div. IV lag i cupen som jag förmodligen kan få en 35-40% chans att slå om jag ställer upp optimalt med A-laget men känner inte att det är värt det. Så det får bli spelarna ur form istället och försöka förhindra att förlora med allt för många mål. Så snart är det CR som får fokus på onsdagarna igen Wink
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Vistrand ons jul 20, 2011 6:34 pm

Attans, men man vet aldrig, det går alltid att skrälla. Själv hyser jag förhoppningar om att vinna ikväll.
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5573
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen ons jul 20, 2011 7:46 pm

Chansen till skräll finns ju alltid men den är inte stor.
Ligger just nu undermed 0-1 och har fått både ett positivt och ett negativt väder SE. Kör ju inte med bästa laget så har inga förhoppningar faktiskt. Har dock köpt in lite spelare så kommer prestera bättre än vad jag hade gjort annars.

Ser bra ut så här långt för dig och man kan nog nästan redan nu gratulera dig till vidare avancemang.

Dynamo Skurt, Svärje och Stroganoff har kryss i sina matcher.
Lundströms IK gör mig sällskap ur cupen.
De övriga jag har i liven ser just nu ut att avancera...kan bli många Chicken deltagare som spelar 3:e omgången, vi blir kollektivt bättre för varje säsong som går. Kul!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen ons jul 20, 2011 9:30 pm

Då ska vi se, ska försöka sammanfatta denna cupomgången så gott jag kan!

Utslagna:
FC Wipen
Svärje
Lundströms IK
Kottarna FC
Dynamo Kilberg
GD28
AntraX FK

Spelar omgång 3:
Dynamo Skurt
Kilanda Busar
Vistrand Boys
Jobs Bollklubb
Sepsis IF
AC Stroganoff
Björnes BK
Dallas Superstars
FK Bävrar
Klintan bk
Ättestupan BK


Säger grattis och önskar er som tagit er vidare lycka till i omgång 3. Vi som är utslagna laddar nu upp för en spännande säsong av Chicken Race!

Edit: La till Ättestupan BK på listan då han precis anmälde sig till årets upplaga av CR!


Senast ändrad av MrWipen den ons jul 20, 2011 11:08 pm, ändrad totalt 1 gång
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen ons jul 20, 2011 10:34 pm

Det blir ett Chicken Race möte i cupens 3:e omgånge där Vistrand Boys tar emot Klintan bk...spännande!
Vi kommer åtminstone ha ett lag kvar i cupens 4:e omgång, kul!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  fellah ons jul 20, 2011 10:36 pm

Jag är ju körd iaf, fick antagligen möta ett av det bästa laget som kom upp från div 6. Jag har alltid otur med cupen av någon anledning.


Senast ändrad av fellah den ons jul 20, 2011 10:39 pm, ändrad totalt 1 gång
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5131
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  yeshimamore ons jul 20, 2011 10:37 pm

Ja!

Roligaste mötet hittills, lite kul att de inte har möts i Chicken Race, de kör på stort direkt!

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5190
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  yeshimamore ons jul 20, 2011 10:38 pm

Du klarar det Fellah!!!! Det är inte över förens det är över...

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5190
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  fellah ons jul 20, 2011 10:40 pm

riktigt skoj att det blev ett möte inom CR ja, tänkte på det innan idag, vore kul om man fick möta någon inom CR så blev det klintan mot vistrand hehe.
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5131
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen ons jul 20, 2011 11:13 pm

@fellah: Nä det laget var inte att leka med. Men det kunde ha varit värre. Kolla in FC Uberlirarna (1694), de har köpt spelare för i runda slängar 400 miljoner och har 13.6 miljoner i löner. Där har du ett cupsatsande lag som du inte hade velat möta. Kanske ska nämna att de spelar i VI:an också.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Fin motståndare

Inlägg  Klintan83 ons jul 20, 2011 11:27 pm

Jag har fått en intressant motståndare i cupen. Någon snubbe som heter vistrand boys. Vet inte om jag kanske har mött honom innan. :-)

Mvh klintan
Klintan83
Klintan83

Antal inlägg : 107
Points : 4964
Join date : 11-03-07
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen ons jul 20, 2011 11:39 pm

Klintan83 skrev:Jag har fått en intressant motståndare i cupen. Någon snubbe som heter vistrand boys. Vet inte om jag kanske har mött honom innan. :-)

Mvh klintan

Lätt, TDL och B-laget så är saken klar Laughing
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  fellah tor jul 21, 2011 3:43 am

MrWipen skrev:@fellah: Nä det laget var inte att leka med. Men det kunde ha varit värre. Kolla in FC Uberlirarna (1694), de har köpt spelare för i runda slängar 400 miljoner och har 13.6 miljoner i löner. Där har du ett cupsatsande lag som du inte hade velat möta. Kanske ska nämna att de spelar i VI:an också.

Jo han var bra ^^ men han hade ändå inte så jättebra lag. Kommer åka ut om några matcher när han får möta allsvenskt.
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5131
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Klintan83 tor jul 21, 2011 11:18 am

Tror det kommer bli en jämn drabbning. Har ganska nyligen bytt träning så mitt b- lag är väll inte det allra bästa. Ska bli kul i allafall.

Mvh klintan
Klintan83
Klintan83

Antal inlägg : 107
Points : 4964
Join date : 11-03-07
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  MrWipen tor jul 21, 2011 11:42 am

fellah skrev:
MrWipen skrev:@fellah: Nä det laget var inte att leka med. Men det kunde ha varit värre. Kolla in FC Uberlirarna (1694), de har köpt spelare för i runda slängar 400 miljoner och har 13.6 miljoner i löner. Där har du ett cupsatsande lag som du inte hade velat möta. Kanske ska nämna att de spelar i VI:an också.

Jo han var bra ^^ men han hade ändå inte så jättebra lag. Kommer åka ut om några matcher när han får möta allsvenskt.

Håller med dig i det du säger. Han har inget drömlag för de pengarna direkt och han verkar inte vara någon mäster taktiker heller. Ska dock bli intressant att följa honom och se om han har något mer ess i rockärmen.
Men förmodligen tar resan slut när de får möta Cirkusen, vilket borde ske i omgång 4:a eller 5.

@Klintan: Jag hoppas att det blir mkt hetsande fram till nästa onsdag i denna tråden nu! Du kan ju inte släppa hemligheter om att dina B-lags lirare inte är så starka osv...eller det kanske är för att skapa lite förvirring hos Vistrand? Shocked
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5194
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Klintan83 tor jul 21, 2011 1:42 pm

Man vet alldrig. Kan ha några hemligheter att ta fram i viktiga matcher som den här;-) o är inte alla spelare bättre en vistrands. Hihi Smile
Klintan83
Klintan83

Antal inlägg : 107
Points : 4964
Join date : 11-03-07
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  berra182 tor jul 21, 2011 4:27 pm

som senaste vinnare av Chicken Race så ska jag dela med mig av mitt tips angående matchen mellan Vistrand och Klintan. Kommer sluta med vinst för Klintan med 3-1.
Hur kan jag veta det undrar ni kanske ?? Jo som vinnare har man en medfödd intuition angående matcher och resultat som få besitter. Så nästa säsong får ni se upp ifall det blir en tippnings liga !

MVH
Björn
berra182
berra182
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 27
Points : 5040
Join date : 10-07-29
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Vistrand tor jul 21, 2011 7:58 pm

Hahaha, det var ju spännande Very Happy Dags att börja dopa spelarna? Razz

För övrigt tror jag du fått siffrorna bakvänt. 3-1 till VB blir det så klart!
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5573
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Vistrand ons jul 27, 2011 10:30 pm

VB visar var skåpet ska stå! Trist att behöva slå ut en medspelare i CR, men roligt att mötas i alla fall. Eftersom vi är hela fem lag kvar i cupen (om jag lyckats räkna rätt) skjuter vi fram starten till den 10/8.
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5573
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Svenska HT-cupen Empty Sv: Svenska HT-cupen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet