HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Matchsnack

+8
Darkbishop
Zobeish
MrWipen
yeshimamore
Vistrand
Wisst
imar1337
Stroganoff
12 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Matchsnack Empty Matchsnack

Inlägg  Stroganoff ons dec 14, 2011 1:54 am

Tänkte det var dags att starta upp lite matchsnack igen. Kul tradition där folk slets mellan hopp och förtvivlan Twisted Evil

Så då startar vi med att kommentera lite på grupperna....

Grupp A = The dark group, hatets grupp, mördarnas liga.... Kalla det vad ni vill.. Faktum är att nykomlingen Fk Tjärn har gått fram som en ångvält och sparkat ner mångt och mycket. Han har flest spelare i fuleligan och 2st skadade vilket gör honom till tvåa i den tabellen som Ättestupans BK leder med 2 skadade och 1 plåster. De spelar i samma grupp... Som man bäddar får man ligga Fk Tjärn!

Grupp B = Den stora överraskningen! Förra säsongens finalist Räkans BK ligger sist i gruppen med noll poäng. Taktik eller har det forna Jobs Bollklubb med bilbliskt påbrå blivit en räkas bollklubb? En räka som ser ut att krossas i sällskap med busar, nationalister och cowboys?

Grupp C= Den sent vaknande... Ja inte mycket verkar har hänt i grupp C, väntade vinster och väntad etta i gruppen. Fram tills nu! Likt en slumrande drake eller en sovande svärmor har Grupp C när den väcktes helt plötsligt i sista timmen blivit en tornado. Spänning i sista omgången då allt avgörs! Vem är hönan, och vem är ägget? Men viktigast av allt, vem av dem kommer först?

Grupp D= Dödens grupp 1- Blod, Svett och Tårar... Vem trodde att Lundström IK skulle sno poäng av semifinalisten Wipen och gamla storlaget Sepsis? Med blod, svett och tårar visade Lundström att han var en kyckling att räkna med. Personligen räknar jag med att han blir tvåa (Kan man ta patent på den tippningen?). Wipen och Sepsis är dock de väntade ledarna i gruppen men allting kan förändras i sista matchen. I en rafflande gruppfinal gör de upp om segern där mer än väntat står på spel. Ska någon av de två gruppfavoriterna sluta trea? Eller ska sletnapiraterBK göra det som pirater gör bäst: överraska, en skräll från deras sida skulle orsaka ännu mer kaos i den redan omtumlande "Dödens grupp."

Grupp E= Dödens grupp 2- "Rocky"-gruppen. I ain't gonna say I told ya so. But I did....... Jag formulerade orden innan cupen drog igång. Dödens grupp 2 har präglats av kamp , från alla deltagare, från dag 1. Likt Sylvester Stallone i "Rocky" har lagen kampats med varandra. Inga ryssar var inblandade men blåtiror har delats ut och blod har runnit. Den enda som vek ner sig och avek från detta chicken race var Dynamo Skurt i omgång ett... I gruppen där matcher vunnits i 89:e minuten. Där två mål har gjorts under de sista 7 minuterna, vilket resulterade i ett X-resultat. Har matcher verkligen gått till de sista ronderna. Allt avgörs i sista omgången där segraren koras i den ena matchen och tvåan i gruppen kan komma ur den andra. Ska det bli en lika omtumlande omgång som gruppen ovan lovar eller lägger sig Dallas och spelar lika för att vinna gruppen och därmed säkra mig som icke-tvåa? Han har sparkat ner min tränare.... Inget skulle stoppa honom från att sparka på mig igen.... Tänk vad en WO-match kan skapa möjligheter Razz Laughing

Over and out!
Cheers cheers cheers //Stroganoff
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5252
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 ons dec 14, 2011 12:34 pm

Grym analys! Very Happy Tycker det är kul att 1orna och 2orna i varje grupp möts i sista gruppspelsomgången som vistrand sagt tidigare Smile

Dags för psykning! Ättestupan, ättestupan.. Kommer ihåg när du fick dig en plats i CR, och vilken omgång! kör över alla lag, tar sig till final, och tar hem segern.. vilken nykomling. Kunde inte gjort det bättre själv, lr jag gjorde det då inte bättre själv iaf haha.

Folk tror det är ett omöjligt uppdrag att vinna över dessa gossar, men icke! här kommer receptet: Sparka hårt, speciellt på målkungarna Luis Gary och Ferriol Riol. Ligger dessa två är segern så gott som min moohaha.

Btw hela säsong 5 trodde jag att laget hette ätteSUMPAN, måste vara pga de sumpar de flesta lägen de får! nej du Ättestupan BK, idag onsdagen den 14e december har ni marscherat färdigt! Antrax kommer stoppa er och det för gott! Mitt tips till er är att bänka de ovan nämda spelarna för er egen skull.

Tack för mig!
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Stroganoff ons dec 14, 2011 9:24 pm

Grrr ligger under i paus med 1-2. Dynamo Skurt har sparkat ner ett träningsobjekt till råga på allt....

-"ersätta Patrizio Pulvani i ACS i den 26:e minuten efter en otäck kollision." och "kunde nickas in av Kari Mansukoski till 1 - 2" beskriver första halvlek väldigt bra för eran del, några kommentarer?

"Vafals! Amatörer! Hur kan man gå in så i en nickduell?! Klumpigt. Hur kunde pöjken ens bli skadad? Jag visade dem hur man ska gå in! Med dobbarna före!"
-Kari Mansukoski ger svar på tal direkt i pausvilan.

Nu ska dynamo skurt få smaka min oförglömliga ytter i halvlek två. Som man bäddar får man ligga... Twisted Evil Twisted Evil
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5252
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Wisst ons dec 14, 2011 10:38 pm

hehe det blev farligt att möta ett lag som har bot-lag i serien Wink
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5191
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Vistrand tor dec 15, 2011 12:59 am

Äntligen en diskussionstråd!! Very Happy

Haha, det kanske hjälpte Antrax? 2-2 till slut Very Happy
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5552
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 tor dec 15, 2011 2:29 pm

haha ättestupan svarade med att skada min målvakt, riktigt lågt! men 2-2 är jag absolut nöjd med, dock den missade straffen och ett fint läge mot slutet kunde givit mig en seger Smile

Tycker det blev väldigt överlägsna matcher trots att de två bästa i varje grupp möttes.
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Wisst sön dec 18, 2011 1:55 pm

Någon mer än jag som lyckats gå in på detta laget istället för Räkans och blivit fundersam? Wink

http://www94.hattrick.org/Club/?TeamID=1150357
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5191
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 sön dec 18, 2011 5:07 pm

Wisst skrev:Någon mer än jag som lyckats gå in på detta laget istället för Räkans och blivit fundersam? Wink

http://www94.hattrick.org/Club/?TeamID=1150357

haha ooja, flera gånger Razz
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 sön dec 18, 2011 5:11 pm

mmm ska bli gott med lite proteiner på onsdag! Riset är klart och "AC Stroganoff"en väntar Wink Jag menar ett par korvar kan väl inte stoppa mjältbrand på en fotbollsplan? mooohahaha
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  yeshimamore mån dec 19, 2011 7:31 am

Snygga kommentarer AC! Det hade varit något om jag hade varit botlag sen 09 Smile sen får vi se om räkorna vaknar nu på onsdag eller om vi bara simmar runt Smile

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5169
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Stroganoff mån dec 19, 2011 5:33 pm

Mjoo rätt nöjd med dem faktiskt. Och om ni kollar tiden som jag postade dem så vet ni att jag förlorade dyrbar sömn. Kunde ju inte sluta Very Happy

Tänkte bara skryta lite granna mera dåra Razz ... Är nu rankad top 3000.. 2991 för att vara mer exakt. Cool

Vilket ger mig en veckoranking (den mindre åtråvärda) som stolt 2:a. Alltså är jag näst bäst av dem som började vecka 1 säsong 42 Twisted Evil ....

Det ger mig även en säsongsranking på 8! Vilket gör mig stolt. Har jobbat hårt som nybörjare på Hattrick. Razz

För att avsluta alla ödmjukheter Rolling Eyes så ska det sägas att min serie faktiskt är rankad 378 av 1024 så kom inte och säg att jag ligger i en skitserie Exclamation Även om serien som Räkans bollklubb ligger i är det stora snäppet brutalare (För att inte tala om mardröms-fyran Ättestupan håller på att åka ur affraid ). Stor eloge till Yeshimamore för att vunnit den förra säsongen och för att segern är inom räckhåll även denna gång cheers

Psst, AntraX... Du kommer nog finna att en Stroganoff av min kaliber inte är så lättsmält. Glöm julmaten....
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5252
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  MrWipen tis dec 20, 2011 3:40 pm

Härligt att se att denna tråden är uppe igen.
Går inget vidare just nu, men har en mellansäsong både i serien och i CR känner jag. Så jag tar det som det kommer och hoppas på det bästa.
Har börjat träna två IMs som backar nu också så försvaret är ju inte vad det borde vara i t-matcherna. Men men...träningen först och när jag känner mig tillräckligt stark så ska jag satsa järnet på CR och ta hem det här...CR säsong 13 låter rimligt Razz
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5173
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Stroganoff ons dec 21, 2011 10:07 pm

Vi ledde med 2-0.... Men AntraX kom tillbaka som den bakterie han är. Likt en ond sjukdom klamrar han sig fast!

Det hela resulterar i 3-2 ledning till AntraX. Men korvarna kommer tillbaka! 3-3!
AntraX ger sig inte. Han kontrar... 4-3 till AntraX, vad är det som händer?

Jo det ska jag tala om! 4-4! Sedan 5-4 till Stroganoff! Snabba repliker i 75 och 77 minuten!

ca 10 minuter kvar! Hur ska detta sluta?! Twisted Evil Twisted Evil Precis så otroligt sjuukt som ett chicken race ska vara! cheers

Edit: Kantmanglaren, den flygande spanjoren, chicken race legenden tillika Matias Carlos Varini. Han har varit med sedan säsong 1 och nu kliver han fram. Han dundrar in 6-4 till Stroganoff i 83 minuten och hindrar motståndarna från att slå en frispark i 84! Uppoffringar, gamlingen visar vägen!
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5252
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Stroganoff ons dec 21, 2011 10:18 pm

Vilken match! Twisted Evil

AntraX fick tillslut äta upp sina ord då korven visade sig vara mer svårsmält än han kunde ana. Höhö Cool

6-4 till Stroganoff efter att chicken-race legendaren Matias Carlos Varini visat vägen. Very Happy
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5252
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 ons dec 21, 2011 10:22 pm

Jäklar vilken match! Upp och ner och jämt! Tyvärr tar korvarna övertag i slutet av matchen och utökar till och med vinsten till hela 4-6.. usch!

Ett varnande ord till er andra i grupp B, Köp INTE denna korv! går fan inte ner i första taget haha

Tack för en god match, vi tar er allt nästa gång Wink
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Zobeish ons dec 21, 2011 11:02 pm

Jävlar vilka matcher, Korvar i mjältbrand flyger så det skvätter om det. vad ska jag säga underhållande som tusan:D
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5277
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Stroganoff ons dec 21, 2011 11:35 pm

imar1337 skrev: Ett varnande ord till er andra i grupp B, Köp INTE denna korv!

Är jag till salu? Laughing

Tack för en god match AntraX, ser fram emot vår nästa drabbning Wink
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5252
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Darkbishop tor dec 22, 2011 9:08 am

Komfortabel 4-0 seger igår kväll mot sletnapirater ger oss nu en stabil ledning i grupp B, och härnäst väntar nu Antrax FK hemma på Råås Unda där vi med hjälp av våra trogna supporters skall gå för ännu en triumf för att trygga avancemang till slutspelet.
Efter förra säsongens CRC där Svärje mer eller mindre floppade totalt, går vi i år för en betydligt bättre placering med aningen starkare spelarmaterial.
Får se hur långt det räcker.....

Darkbishop

Antal inlägg : 79
Points : 5090
Join date : 10-07-13

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 mån dec 26, 2011 11:08 pm

jaja, svärje svärje.. Ni vet om att det stavas Sverige va? Jag varnar er lite lätt, öppna era brev försiktigt... Hört att sletnapirater planerar en revanch för er efter er "komfortabla" vinst, Antrax FK bara säljer matrialet men sletnapirater gör jobbet... så skyll inte på oss Wink

Det är vinna lr försvinna som gäller i stort sett för afk... och inga "svännar" ska komma emellan vår avancemang, vi kommer kriga oss fram till vinst, så passa er noga! Sletnapirater får hålla tätt i matchen mot korvarna, det blir så mkt lättare då för våran del Smile
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Vistrand tor dec 29, 2011 12:11 am

Så här i efterhand verkar det som om afk var, in fact, afk och missar därmed slutspel.. Jag som hobby-tränar SU på mina backar har fått en schysst boost i CR den här säsongen.. Legendariskt försvar i B-laget talar för sig självt, hehe.. ÄNTLIGEN i slutspel igen!!
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5552
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  imar1337 lör dec 31, 2011 12:03 pm

usch! gjorde ett dåligt val ser jag.. kontringspel, never again! allt är tjärns fel som skadade min målvakt, och manhar ju ingen bra andra målvakt precis Razz Jag tyckte det gick så bra för en gång skull, men icke! men varken ligan lr CR går bra för tillfället, så det blir lite spelarbyten in med litre yngre spelare osv. kanske en bättre andra målvakt? Razz

All lycka till Svärje som spelat en grym säsong i CR och även de förbaskade korvarna haha Smile

"afk var, in fact, afk" - det kan man lätt säga haha, 4-0..
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4974
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Klintan83 ons jan 04, 2012 10:27 pm

Hur i helsike kan jag förlora med 1-7 när jag i princip har lika bra lag, om inte bättre. grrrrrrrrrrrrr
Klintan83
Klintan83

Antal inlägg : 107
Points : 4943
Join date : 11-03-07
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Zobeish tor jan 05, 2012 9:43 am

Självklart planerat att det skulle se ut som jag var lika bra om inte sämre, men bakom fasaden ligger stora stjärnor som kan spöa alla Very Happy

Jag tog mig friheten och kollade lite i gruppspel 1 där Grupperna A,C och D hade med ett lag som fortfarande slåss om guldet. Grupp B hade tre stycken och ALLA i grupp E är fortfarande med och slåss. mäkta imponerad måste jag säga. Bevisar väl våra första farhågor att grupp E skulle bli dödens grupp
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5277
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  fellah tor jan 05, 2012 11:38 am

högst ovanligt att något lag gör 4 frisparksmål.
bidragande faktor var ju att han körde 'anfall på kanterna' och du inte hade några ytterbackar.
Men att det blev 7-1 är ju väldigt turligt.
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5110
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Darkbishop tor jan 05, 2012 12:38 pm

Satt själv och bet lite på naglarna i rysarmatchen mellan Stroganoff - Svärje, där vi till slut gick av planen som "vinnare" trots 4-4. Nu väntar kvartsfinal och vi laddar om rejält nu och hoppas på fortsatt bra spel i CR turneringen. Tackar även Antrax för de fina lyckoönskningarna ^^

Bra turnering av alla lag måste jag säga. Trist för de som tvingas utgå nu bara. Men det är bara att ladda om inför CRC 7! Det gjorde vi från en urusel CRC 5 till CRC 6 som verkar visa sig bli bland de bättre för vår historia hittills.

Good luck everyone!

Darkbishop

Antal inlägg : 79
Points : 5090
Join date : 10-07-13

Till överst på sidan Gå ner

Matchsnack Empty Sv: Matchsnack

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet