HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

5 posters

Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor dec 16, 2010 1:08 pm

Info

Tippa här --> http://htcr.wipenmyr.se/

Deadline: 18:00 på matchdagen. Denna deadline kommer den här upplagan vara stenhård och det är webserverns klocka som gäller, alltså den tiden ni automatiskt får när ni postar ert tips i formuläret.
Tips som kommer in efter deadline men innan matchstart kommer att räknas i den flytande tabellen under cupen men det görs en notering om detta. När cupen är över görs två tabeller, en där bara tips innan deadline är räknade och en där även de efter deadline är räknade. Detta för att jag vill se hur mycket resultaten skiljer sig.

Poängberäkning: 1 poäng per rätt tippat tecken och 3 poäng för rätt tippat resultat, så max poäng för en omgång är 13p. Vid en eventuell w.o match kommer denna matchen att strykas och ingen får poäng för den.
Det är resultatet efter 90 minuter som räknas. Så blir det förlägning i en slutspelsmatch så är det kryss som gäller.


För att jag vill hålla saker och ting så öppna som möjligt så har jag även skapat ett google spreadsheet för att alla ska kunna gå in och se hur det går till när jag rättar.
Det hittar ni här --> https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AnaoayF51GzNdENZd1ExMTQzNTBJVWJ6RUZJb2hGdkE&hl=sv&authkey=CM6bqNUL

Vet att några av er vill ha möjligheten att fylla i veckans skrällvarning i formuläret och jag har funderat lite på det där men inte haft tid/möjlighet att göra någonting ännu. Men förhoppningen är att det kommer en sådan funktion under denna säsongen. Har även funderat över ytterligare några förbättringar men har ännu inte bestämt mig vad jag ska göra riktigt, Anjasaurus ägare Ylva är rätt vass på webdesign så ska snacka lite med henne så får vi se vad som händer. Har ni förslag till förbättringar är det bara att höra av er, antingen här i tråden eller i ett internmail på HT.

Mer info kommer...


Senast ändrad av MrWipen den tor jan 27, 2011 5:55 pm, ändrad totalt 6 gånger
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor dec 16, 2010 1:09 pm

Resultat
Uppdaterad 3/3 (efter Finalen)

TippningsliganP
Dallas Superstars65
FC Stroganoff56
FC Wipen56
Vistrand Boys49
FK Bävrar48
Jobs Bollklubb47
Sepsis IF47
Lundström IK44
AntraX FK40
Svärje30
Kottarna FC23
Kilanda Busar19
Harlem-Nyhem18
Dynamo Skurt17
Björnes BK14
Miller United6
berkiboys2
Anjasaurus0
Flamingo IK0
GD280

Flest poäng
Omgång 1 (22/12): FC Stroganoff, FK Bävra
Omgång 2 (29/12): Dallas Superstars
Omgång 3 (5/1): Dallas Superstars, FC Stroganoff, FK Bävra, Björnens BK
Omgång 4 (12/1): FC Wipen
Omgång 5 (19/1): Vistrand Boys
Omgång 6 (26/1): Dallas Superstars
Mellankval (2/2): Sepsis IF, Lundströms IK, FC Wipen, FK Bävra
Åttondelsfinal (9/2): Lundströms IK, FC Wipen
Kvartsfinal (16/2): Lundströms IK
Semifinal (23/2): Jobs Bollklubb, Svärje
Final (2/3): Dallas Superstars

Rätt Resultat
FC Stroganoff 1 (omgång 1)
FK Bävra 1 (omgång 1)
FC Wipen 1 (omgång 4)
Vistrand Boys 1 (omgång 5)
Dallas Superstars 1 (omgång 6 & Final)
Lundströms IK (omgång kvartsfinal)

Övrig info
Omgång 3 (5/1): Harlem-Nyhem tippade 11 min efter deadline, vilket gav 6p som är räknade i tabellen. Kilanda Busar tippade 1 h och 4 min efter deadline, vilket gav 3p som är räknade i tabellen.
Omgång 4 (12/1): Kilanda Busar tippade 37 min efter deadline, vilket gav 4p som är räknade i tabellen.
Omgång final (2/3): Lundströms IK tippade 1h och 3 min efter deadline, vilket gav 4p som är räknade i tabellen. AntraX FK tippade 1h och 37 min efter deadline, vilket gav 4p som är räknade i tabellen.


Senast ändrad av MrWipen den tor mar 03, 2011 5:36 pm, ändrad totalt 14 gånger
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Vistrand tis dec 21, 2010 11:25 pm

I somras uppmärksammades bläckfisken Paul mycket efter att ha tippat Tysklands alla matcher. Det gick ju följdaktligen också väldigt bra för Tyskland. Därefter skaffade många managers en egen bläckfisk för att sia om deras framtid. Idag har vi nöjet att för Er EXKLUSIVT visa en filmsändning från när vår egen Stroganoffs bläckfisk tippade Stroganoffs öde.

Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5551
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen ons dec 22, 2010 1:25 am

Sjukt roligt, humor helt i min smak.

Har funderat lite på hur man kan göra tippningen ytterligare lite intressantare och jag har ett förslag. Vad säger ni om att man även ska tippa i lag och där deltagarna i varje lag består av dem man har i sin grupp? Detta skulle innebära ytterligare en lista med fem lag och dessutom göra att de andra deltagarna i gruppen kanske "tvingar" in de som i dagsläget inte tippar till att börja tippa.
Vad säger ni, är det något vi vill testa?
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  IgelQott ons dec 22, 2010 12:43 pm

Hrm, epic stuff.

Men jag kommer aldrig lita på ett djur som inte har en ryggrad....
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5243
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor dec 23, 2010 10:36 pm

Då kan ni börja tippa nästa veckas matcher och tippningsligan har varit uppdaterad sen igår kväll. Kör hårt!

God Jul på er allihopa!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen fre dec 31, 2010 2:20 pm

Då kan ni börja tippa nästa omgångs matcher. Tabellen har varit uppdaterad någon dag redan och nu kan ni alltså börja tipp också.

Hoppas att ni alla får en bra nyårsafton, Gott Nytt År på er allihopa!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen mån jan 10, 2011 12:03 pm

Har äntligen uppdaterat tipset, så nu går det att tippa på denna veckans omgång. Ber om ursäkt för att det tagit lite tid innan jag uppdaterat denna veckan och hoppas det inte har orsakat för mycket problem.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen sön jan 16, 2011 4:05 pm

Då är det dax att börja tippa igen. Den 5:e omgången är uppladdad och det börjar bli spännande på fler håll nu. Vilka ska gå direkt vidare från grupperna och vilka ska tvingas till en kvalmatch för att hamna bland de 16 bästa.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen lör jan 22, 2011 12:30 am

Det går nu att börja tippa den sista gruppspelsomgången, tyvärr har jag inte hunnit uppdatera tippningsligan. Ska iväg i helgen så får göra detta när jag kommer tillbaks på söndagkväll alternativ under måndagen. Men är ni sugna på att se hur många poäng ni har nu så finns alltid google dokumentet att tillgå.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tis jan 25, 2011 3:59 pm

Tippningsligan är nu uppdaterad och det problemet som fanns i formuläret är åtgärdat.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor jan 27, 2011 5:28 pm

Tabellen uppdaterad och så är även formuläret med mellankvals matcherna. Så det är bara att börja tippa. Match 3 är en repris av gårdagens match...får se om AntraX lyckas bättre denna gången!

Gjorde även ett tillägg till reglerna som jag såga att jag hade missat.
Det är resultatet efter 90 minuter som gäller nu i slutspelet.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor feb 03, 2011 8:32 pm

Då var det uppdaterat och ni kan nu börja tippa åttondelsfinalerna.
Det var få poäng som delades ut denna omgången men lite mer spännande blev det i toppen av tabellen iaf.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen sön feb 13, 2011 11:32 pm

Då går det att börja tippa kvartsfinalerna.
Ligan är inte uppdaterad ännu men det kommer.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  fellah mån feb 14, 2011 2:35 pm

vet inte om vår match blir av så kanske lite tråkigt att tippa den?
Harlem-Nyhem har inte varit inloggad på länge.
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5109
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen mån feb 14, 2011 3:24 pm

Aj då det var ju trist. Tänker dock vänta tills deadline går ut ikväll men kan ju samtidigt börja förbereda en annan match. Jag hoppas att detta är okej för alla och att ni kan hålla er med att tippa tills antingen att matchen blir bokad eller till efter midnatt idag.

Var ju den perfekta matchen att tippa resultat i då ingen av er har blivit resultattippade än.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  fellah mån feb 14, 2011 6:44 pm

Han accepterade matchen nu. Så folk kan tippa nu Wink
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5109
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen ons feb 16, 2011 3:19 pm

Såg att vissa tippat kryss.. Kan man spela lika när det gäller cupregler? Razz

Såg att AntraX hade ställt en fråga angående kryss i matcherna då det är slutspel. Som det står i det första inlägget i den här tråden så är det alltså resultatet efter 90 min som gäller och inte det resultatet som blir efter en eventuell förlängning.
Så ja det går att spela oavgjort även i ett slutspel, iaf då det ska tippas Razz


Nu är även tabellen uppdaterad inför kvällens omgång.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  imar1337 ons feb 16, 2011 9:57 pm

haha tack för svaret, länge sen man läste det så har helt enkelt glömt bort det :p
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 4973
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen sön feb 20, 2011 7:07 pm

Tabellen uppdaterad och det går nu att börja tippa semifinalerna.

Lycka till!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen mån feb 28, 2011 10:53 pm

Har varit sjukt seg denna gången och börjar med att be om ursäkt för detta. Hur som helst nu är tabellen uppdaterad och finalomgången ligger uppe, så det är bara att börja tippa.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor mar 03, 2011 5:51 pm

Då var tabellen uppdaterad för sista gången den här säsongen och vi får återigen gratulera Dallas Supserstars som tillslut står som segrare.

Det var en liten lucka på 9 p ner till mig själv och FC Stroganoff som kom på en mycket hedrande 2:a plats. Vi har ju inga regler för sådana här situationer och det kanske är något att slipa på till nästa säsong så har ni några idéer så kom gärna med dem. Kanske att den med flest rätt tippade resultat eller den som flest gånger har varit med på "Flest poäng" listan.

Det har ju varit några fall där vissa har tippat efter deadline men detta påverkar inte toppen av tabellen överhuvudtaget utan det är lite längre ner och de förändringar som detta skulle innebära ifall vi plockar bort de poängen för respektive lag är.

Lundströms IK skulle istället för 44 p hamna på 40 p men behålla sin plats, AntraX FK skulle istället för 40 p hamna på 36 p men behållas in plats, Kilanda Busar skulle istället för 19 p hamna på 12 p och åka ner en position, Harlem-Nyhem skulle istället för 18 p hamna på 12 p och behålla sin position (dock som delad med Kilanda Busar). Det ända laget som rörde sig uppåt i tabellen pga detta var Dynamo Skurt som avancerar 2 placeringar, från 14:e till 12:e.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor mar 03, 2011 6:23 pm

Skrev i Matchtråden hur dåliga vi i grupp B var i slutspelet. Dock så var vi bäst på att tippa, om vi gör en tabell över hur tippningen gick för varje grupp så ser den ut så här.

Grupp B: 174 p
Grupp C: 166 p
Grupp D: 106 p
Grupp E: 88 p
Grupp A: 26 p

Här är givetvis de poängen man skrapat ihop efter deadline borträknade annars hade ju Grupp C vunnit på 176 p och det kan vi inte tillåta...
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5172
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet