HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

5 posters

Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen mån okt 04, 2010 8:49 pm

Info

Tippa här --> http://htcr.wipenmyr.se/

Omgång 3, Gruppspel 2, finns nu uppe för tippning (2010-10-08).

Från och med denna omgång 2 gruppspel 2 använder vi oss officiellt av formuläret som finns på http://htcr.wipenmyr.se/ för att tippa matcherna och jag kommer ta över och administrera tippningen. Detta dels för att vi kommer att använda oss av mitt formulär och dels för att avlasta Vistrand en del.

Denna tråden kommer således inte innehålla någon tippning utan istället använder vi den till att diskutera resultatet av vår tippning samt att kommentera varandras tippning.

Mer info kommer...


Sidan där formuläret ligger kommer att göras om lite när det finns tid till detta. Det kanske inte hinns med denna upplagan av Chicken Race men det kommer bli ett bättre och snyggare formulär till nästa upplaga.


Senast ändrad av MrWipen den fre okt 08, 2010 10:43 am, ändrad totalt 3 gånger
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen mån okt 04, 2010 8:50 pm

Resultat

Uppdaterad 15/11 (efter Finalen)

TippningsliganP
Dallas Superstars 49p
Sepsis IF 45p
FC Stroganoff 43p
Kottarna FC 41p
FK Bävrar 41p
Svärje 37p
Vistrand Boys 36p
MrWipen 36p
Jobs Bollklubb 31p
Flaskhalsens IF 23p
Harlem-Nyhem 17p
David IF14p
Flamingo IK 6p
Björnes BK 3p
Miller United 3p
Axis of Awesomeness 0p
bkf 0p
PP BK 0p

Mest poäng
Omgång 1 (25/8 ): Dallas Superstars, Kottarna FC, Svärje
Omgång 2 (1/9): Dallas Superstars, Vistrand Boys
Omgång 3 (8/9): Sepsis IF
Omgång 4 (15/9): FC Stroganoff, Dallas Superstars, MrWipen
Omgång 5 (29/9): Dallas Superstars, MrWipen
Omgång 6 (6/10): Vistrand Boys
Omgång 7 (13/10): Kottarna FC, MrWipen
Omgång 8 (20/10): FK Bävra
Omgång 9 (27/10): Dallas Superstars, FC Stroganoff
Omgång 10 (3/11): Vistrand Boys, Svärje
Omgång 11 (10/11): Sepsis IF, Dallas Superstars, Kottarna FC, FK Bävra

Rätt Resultat
FK Bävra, 1 (Omgång 8 )
Dallas Superstars, 1 (Omgång 5)
MrWipen, 1 (Omgång 5)
Vistrand Boys, 1 (Omgång 3)

Övrig info
Omgång 8 tippade Dallas senare än 18.00, jag gav trots det poäng för den omgången (3 poäng).


Senast ändrad av MrWipen den mån nov 15, 2010 10:14 pm, ändrad totalt 8 gånger
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Wisst mån okt 04, 2010 11:25 pm

kunde inte tippa i formuläret Shocked
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5230
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tis okt 05, 2010 7:44 am

Wisst skrev:kunde inte tippa i formuläret Shocked

Oj då, tack för att du uppmärksammade detta. Som alla programeringsspråk så är även asp känsligt för felaktigheter och jag hade helt enkelt glömt att kommentera bort en rad som inte skulle användas. Ber om ursäkt för detta och kan nu meddela att det fungerar som det ska igen.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen fre okt 08, 2010 10:46 am

Nästa omgången uppe!

Kan även meddela att ingen lyckades få in rätt tecken i matchen Miller United - Jobs Bollklubb förra omgången. Men alla lyckades dock förutspå att Vistrand skulle få stryk, dock var vi lite för snälla mot honom i resultat tippningen.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Vistrand sön okt 10, 2010 10:19 am

Bah. De var dopade..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5591
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor okt 14, 2010 8:58 am

Ställningen i tipningsligan är uppdaterad och nu går det även att tippa åttondelsfinalerna.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen lör okt 23, 2010 1:21 pm

Nu går det att tippa kvartsfinalerna.
Har inte uppdaterat tipset ännu, men det kommer under helgen. Blev sjuk i slutet av veckan så har inte orkat göra någonting på två dagar nu, men det börjar ordna upp sig.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen lör okt 30, 2010 1:57 pm

Då går det att tippa semifinalerna i formuläret.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  yeshimamore tis nov 02, 2010 3:47 pm

Har kollat igenom lite gamla tippningar och sett att några har tippat lite försenat, undrar om dessa som har tippat efter 18:00 har fått poäng, tycker detta är fel isåfall

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5208
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tis nov 02, 2010 5:23 pm

yeshimamore skrev:Har kollat igenom lite gamla tippningar och sett att några har tippat lite försenat, undrar om dessa som har tippat efter 18:00 har fått poäng, tycker detta är fel isåfall

Är det fler än två det gäller?

Vad jag kan se så är det Vistrand från, omgång 1 gruppspel 2, och Dallas från, Åttondelsfinalerna, stämmer det?

Jag har rättat tippningarna från omgång 2 gruppspel 2 så kan inte svara på om Vistrand har fått poäng för sin sena tippning i omgång 1 gruppspel 2, (det var Vistrand som rättade den omgången så vi får vänta och se om han har svar på det).
Däremot har jag rättat Åttondelsfinalerna och där var jag snäll och gav Dallas poäng för den rundan. Men om det blir ett väldans ramaskri för detta så får jag givetvis ta bort hans poäng från den omgången. Det är isf tre poäng det skulle handla om.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  yeshimamore tis nov 02, 2010 8:16 pm

Det finns ju en deadline för att man inte ska kunna gå för mycket på vad andra tippar, men vi kanske ska fråga vad de andra tycker, men jag vill inte vara den som är den Smile

Jag tycker vi ska ha regler som alla är överens om, strikta som snälla Smile

Kanske kan ha en omröstning?

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5208
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Lundström IK ons nov 03, 2010 2:47 am

Det borde väll gå att ha så att man inte ser vad andra har tippat också?

Lundström IK

Antal inlägg : 50
Points : 5027
Join date : 10-09-23

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  yeshimamore ons nov 03, 2010 1:03 pm

Ska förtydliga mig lite.
Vi har ju en deadline som är 18:00, min åsikt är att det är okej om man skulle missa deadlinen lite någon enstaka gång, men tycker inte att man borde få poäng om man tippar när matcherna har startat, jag vill inte hänga ut någon och vill inte att du MrWipen ska ta illa upp, du gör ett kanonjobb och gjorde en mycket bra och smidig sida där vi kan tippa direkt!

Jag vill bara att vi alla ska vara överens om vad som gäller Smile

Och sen så det här med dolda tippningar är kanske inte en dum idé så skulle man kunna ofentliggöra alla klockan 18:00 så gäller deadlinen + att man inte kan gå på varandas resultat.

Men detta är ju bara vad jag tycker Smile

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5208
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Vistrand ons nov 03, 2010 2:51 pm

Om jag inte missminner mig satte vi deadlinen en dryg timme innan matchstart för att vi skulle slippa den här diskussionen, tji fick vi Razz

Jag måste dock säga att det är en extra krydda att få se vad andra människor tippar. Se till exempel när Stroganoff tippade mot sig själv för några omgångar sen. Visserligen vet jag inte hur ni andra tolkade detta, men då var det bara jag och Bävrar som tippade på stroganoff-seger, och det var enbart för att jag tippade innan stroganoff tippat! Sånn information, fulspel, taktik, sådana konspirationsteorier - ja, kalla det var ni vill - tycker jag höjer kvalitén och spänningen i tippningen. Därför ser jag gärna att tippningarna förblir synliga. Vidare tycker jag att 18:00 är ett bra riktmärke, men inte hugget i sten. Dock får det inte gå så långt att vi får fem tippningar efter 18:00 varje onsdag, för då finns det en poäng i att dölja tippningen.. Där är vi dock inte (än?).

Ser man på åttondelstippningen, som gav upphov till denna diskussion är jag övertygad om att det inte var någon medveten taktik att vara såpass sent ute. Men självklart finns det en problematik i att matcherna hade hunnit starta.

-------
MrWipen skrev:
Jag har rättat tippningarna från omgång 2 gruppspel 2 så kan inte svara på om Vistrand har fått poäng för sin sena tippning i omgång 1 gruppspel 2, (det var Vistrand som rättade den omgången så vi får vänta och se om han har svar på det).

Jag gav inte mig själv poäng för den tippningen.
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5591
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen ons nov 03, 2010 8:03 pm

Hehe, nä det är lugnt, jag tar absolut inte illa vid mig över den här diskussionen. Tycker det är bra att det blir lite snacka om olika saker och att folk visar att det är intresserade.

Jag kan dock inse att jag kanske gjort fel då jag inte tydligt gått ut och meddelat att jag har räknat in den sena tippning av Dallas. Men kommer att skriva det tydligt i resultaten ovan då jag uppdaterar efter dagens matcher.

Jag kan säga hur jag resonerade när jag tillät den tippningen av Dallas och det var så som Vistrand skrev här nedan att jag inte ansåg att han gjorde det med avsikt och att det var en engångsföreteelse. Det ska kanske poängteras också att Dallas var bland de som fick minst poäng från den omgången, inte för att det kanske spelar någon roll, men han hade inget för att tippa sent iaf.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen sön nov 07, 2010 3:33 pm

Då kan ni börja tippa finalmatcherna.
Ursäktar att det tagit lite tid denna gången men har haft lite ont om tid.

Har uppdaterat tippningsligan nu också. Blir en spännande sista runda.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Lundström IK sön nov 07, 2010 5:06 pm

Enda fördelen med stängd tippning är väll att de som tar sig tid att kolla upp lagen för ju större fördel än de som bara "tippar" och kanske då kollar på tidigare tippare Razz

Lundström IK

Antal inlägg : 50
Points : 5027
Join date : 10-09-23

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen tor nov 11, 2010 5:15 pm

Tjenare på er allihopa!

Har tyvärr väldigt mycket att stå i under dagen och ikväll drar ju jag tillsammans med bland andra David (David IF) och Kenny (Svärje) iväg på en resa. Så jag kommer inte hinna rätt tipset förrens tidigast på måndag. Så nu har ni två alternativ. Antingen rättar någon annan tipset eller så väntar ni till på måndag kväll så fixar jag det.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  MrWipen mån nov 15, 2010 10:15 pm

Då var tippset uppdaterat för sista gången den här säsongen och vi säger grattis till Dallas Superstars som tog hem segern!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5212
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tippa matchen! Den officiella tippningstråden Empty Sv: Tippa matchen! Den officiella tippningstråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet