HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sverige cupen

+5
Zobeish
Darkbishop
Klintan83
IgelQott
MrWipen
9 posters

Gå ner

Sverige cupen Empty Sverige cupen

Inlägg  MrWipen ons mar 23, 2011 9:06 pm

Då var det dax för Sverige cupen igen. Förra säsongen gjorde jag en liten minisatsning som räckte till 3:e omgången där jag blev utslagen av det nionde rankade laget Bakerkings. Denna säsongen så är det serie och träning som gäller så är nöjd om jag bara tar mig förbi omgång ett faktiskt. Nu strax efter pausen så står det 1-1 i min match och kan jag hålla detta fram tills förlängningen så tror jag inte det ska bli några större problem för då gör jag några byten som kommer vända det mesta till min fördel.
Men det är en lång väg dit och utan anfall så kan man bara hoppas på fasta situationer och precis när jag skriver detta gör jag 2-1. Riktigt skönt, bara att hoppas att det håller i sig. För övriga deltagare i cupen (eller ja, de jag är suporter till) så ser det bra ut och jag tror att alla kommer avancera till cupens andra omgång.
Spännande detta...
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5204
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  IgelQott ons mar 23, 2011 9:41 pm

Jag möter bot-lag första omgången, just nu 7-0 till mig Smile

men jag förväntar mig inte komma längre än 3:e omgången

[edit] 8-0
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5275
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  MrWipen ons mar 23, 2011 9:53 pm

Jag vann tillslut med 2-1 och får nu spela ytterligare en omgång av cupen. Är nöjd med detta då både den extra rutinen och den extra inkomsten som detta innebär är mer än välkommet. Får se hur jag tar mig an fortsättningen nu. Men som jag skrev innan så är cupen mitt minsta problem denna säsongen. Hamnade i en rätt tuff VI:a men ska nog lyckas trolla mig igenom den, för en säsong till i div. VII klarar jag inte av Wink

Men det blev en dyrköpt seger för mig, två skador, varav den ena på min fasta skytt och tillika mittfältsmotor. En gubbe på 37 år, som tur är blev det bara en vecka på honom så han får inte pensionera sig riktigt ännu. Den andra skadan var på en 17 åring, visst det är alltid tråkigt med skador på sina TOs men när de inte är så gamla så läker de fort. 2 veckor blev det på honom. Nu ska vi anställa läkare och morgondagen (efter min tenta i Tillämpad matematik) kommer gå åt till att fundera ut en strategi inför den kommande säsongen och gå igenom vilka spelartyper som jag bör skaffa.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5204
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Kvar i cupen

Inlägg  Klintan83 tor mar 24, 2011 3:35 pm

Jag är fortfarande kvar i cupen med mötet mot bot-laget. Inte jätte konstigt kanske. Får ett ganska lätt andra möte också. Bra för ekonomin att få lite extra matcher. Har varit i fjärde omgången en gång där jag åkte på en snöplig förlust den gången, kanske kommer dit denna gången också.

Mvh Klintan

Klintan83
Klintan83

Antal inlägg : 107
Points : 4974
Join date : 11-03-07
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Darkbishop tor mar 24, 2011 5:21 pm

Även Svärje tog sig vidare i SC efter en lite trevande start då det tog upp till en halvtimme innan vi nätade 1.a målet, sen trillade resten in och vi gick av planen med en skön 0-5 seger.

Nästa motståndare blir div 5 laget majas som nådde till omg 5 förra säsongen i SC och blev nerflyttade från div 4 tack vare förlust i kvalmatchen.

Detta kommer bli en extremt svår nöt att knäcka, men vi har slagit från underläge förr och hoppas kunna göra de igen!

Darkbishop

Antal inlägg : 79
Points : 5121
Join date : 10-07-13

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Zobeish tor mar 24, 2011 5:42 pm

Sepsis körde SVM och bara dom bästa spelarna mot detta botlaget, ifall vi ändå skulle ha risken att förlora hade vi satt elefantjägare på läktaren med bössor laddade med lugnande medel. Om detta inte skulle räcka betalade vi pengar till den sicilianska maffian att hota deras spelare i halvlek. Och som sista planen om detta skulle skita sig hade vi lagt undan pengar till domaren och varenda en av åskådarna att Sepsis vann med 9-0 och det riktiga resultatet inte skulle komma ut. MEN ehm... vi vann med 9-0 helt fair and square host host.
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5308
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  MrWipen ons mar 30, 2011 6:37 pm

Snart dax för omgång 2 och jag har inga stora förväntningar inför denna matchen. Kör en defensiv 5-5-0 med mkt tryck på mittfältet och hoppas på att hålla tätt och sen peta in en boll på en fastsituation eller ett SE.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5204
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Zobeish ons mar 30, 2011 9:08 pm

EXTRA EXTRA!

Sepsis IF klara för tredje omgången efter en ganska ojämn och ensidig match.
Sepsis överträffar alla ChickenRace deltagare och ChickenRaceTidningen favoriserar Sepsis inför den kommande kuppen. Dom spelar som gudar, både på och utanför planen. Sprängfyllda spurtar och riviga kommentarer som kryddas med kanonsnygga mål, detta är ett lag som kommer gå långt kommenterar en FC Wipen spelare och slänger upp rosenblad för att hylla sina favoriter.

Inslag skrivet av Sepsis recensenter
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5308
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  MrWipen ons mar 30, 2011 9:31 pm

För er som är nyfikna så var det Norberto Nogueira som är från Cape Verde som sa detta och om man ska vara helt ärlig så kan han inte språket särskilt bra...

Men han är nog Sepsis största fan...du kanske ska värva honom när han är färdigtränad Wink
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5204
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  IgelQott tor mar 31, 2011 9:59 am

Kottarna FC också vidare till tredje omgången.

Intressant trivia: mina båda nyförvärv i backlinjen stog för samtliga 3 mål.... funderar på om de har valt fel position Smile.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5275
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Stroganoff tor mar 31, 2011 12:55 pm

Noice! Underskattad och uträknad. Killen frågar sig säkert "Varför?!" Men "The winner takes it all."

AC Stroganoff vidare till tredje omgången xD cheers
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5283
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  MrWipen tor mar 31, 2011 12:59 pm

Kan meddela att även Dynamo Skurt gick vidare till omgång 3!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5204
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Ute

Inlägg  Klintan83 tor mar 31, 2011 4:57 pm

Åkte ut efter en stor underskattning. Men men. Skit händer som man säger på engelska.

Mvh klintan
Klintan83
Klintan83

Antal inlägg : 107
Points : 4974
Join date : 11-03-07
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Wisst tor mar 31, 2011 10:28 pm

FK Bävrars tränare var besviken på sig själv igår, men sägs genast ha blivit på bättre humör idag.

Under gårdagen tog sig Bävrarna till en förlängning i Svenska kuppen och förlorade på målsnöret. Idag kunde tränaren meddela varför, med något bättre självförtroende.
"Jag visste att vi under uppehållet och senaste veckan kört hårt under träningarna för att orka hela säsongen. Tyvärr visade det sig i svenska kuppen vara lite för hårt, då motståndarna fick mer och mer övertag allt eftersom matchen fortlöpte."

I samband med detta tog reportrarna chansen att fråga om ryktet som spridits i trakten stämde. Om det var sant att han under säsongen kommer att avgå. Daniel Germán Casabal sträckte lite på sig, luta sig fram till micken och sa:
"Vi har inte beslutat något datum än, men så fort de har fixat en ny tränare åker jag hem igen."

Klart är att argentinaren har tröttnat på det kalla Sverige.

- Simon Nilsson för Chicken Race-bladet.
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5222
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Zobeish tor apr 07, 2011 8:36 am

Nu är alla ChickenRace deltagare utslagna från svenska kuppen. Men tur var väl det för nu börjar en annan kupp med bättre kvalitet. Jag vill vara en av dom första som säger: suck it jag ska vinna skiten!!
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5308
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  IgelQott tor apr 07, 2011 11:13 am

Jag satsar defenetivt på vinsten denna säsong då jag enbart har för mål att hålla mig kvar i V:an.

I år är vinsten MIN!! Twisted Evil
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5275
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  berra182 tor apr 07, 2011 12:46 pm

verkar bli en tuff säsong av chicken race i år. Tänker främst på att 2 väl etablerade lag har anslutit sig, Ättestupan samt Klintan BK. Båda ligger högt på rankingen och kommer säkerligen hota Dallas Superstars från att få en trippel. Vilket under INGA som helst omständigheter får hända.

Grabbarna i Björnes BK har mognat ytterligare i år och kommer att vara revansch sugna efter den snöpliga sortin från förra säsongen

Må bästa lag vinna !!
berra182
berra182
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 27
Points : 5050
Join date : 10-07-29
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  fellah mån apr 11, 2011 11:12 pm

Nu är det inte långt kvar till premiären, hur känns det gossar att veta att Dallas Superstars är med i år igen och kommer vinna cupen... igen What a Face haha ne skämt å sido, saknar faktiskt gruppspelet och lottningen som sändes på youtube. Det var ju kungligt skoj.
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5141
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Sverige cupen Empty Sv: Sverige cupen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet