HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Regler och Upplägg

2 posters

Gå ner

Regler och Upplägg Empty Regler och Upplägg

Inlägg  Vistrand sön maj 23, 2010 4:26 pm

Insåg alldeles nyss att jag inte lagt upp några regler eller plan för cupen så att alla kan se, men som man säger, bättre sent än aldrig..


Upplägg (UPPDATERAD!)
Chicken race Säsong 1 har ändrat form då två lag försvunnit. Det blir för avancerat att köra ett extra gruppspel eller en alla-möter-alla, då man har allt ifrån 2-4 matcher kvar.. Därför går vi direkt till slutspel.

Skede 1 består av 2st femmannagrupper(A1/A2), där alla möter alla i sin egen grupp plus en från den andra gruppen. Resultatet är sedan grunden för seedningen i slutspelet.

Exempel. Vistrand Boys hade efter de 5 omgångarna i Skede 1 skrapat ihop 6p. Men i seedningen inför slutspelet har man med sig 0p då de båda vinsterna kommit mot lag som slutade 4a respektive 5a i gruppen.

För seedningen av lag som slutade 4a/5a i Grupp A1 har inbördes möten tillämpats.

Skede 2 Här är det direkt utslagning, man börjar i kvartsfinal och jobbar sig framåt mot final (+ placeringsmatcher). I Kvartsfinalerna och semin är det 2 matcher (hemma+borta) som gäller, i finalen är det en match, på neutral arena som gäller.





Regler

Under Skede 1 är det "vanlig" träningsmatch som gäller.
Under Skede 2 är det "cupregler" som gäller.

Matchen ska vara bokad senast Söndag kl 23:59. Har man inte accepterat matchen innan dess har andra laget rätt att boka en annan match och man förlorar automatiskt på W-O. Såväl hemma- som bortalag har skyldighet att utmana.

Om ett lag under en och samma säsong, utan att anmäla det, lämnar w-o i minst två matcher har cup-admin rättigheten (men inte skyldigheten!) att utesluta detta lag.

Har jag glömt något, skrivit fel, om ni har någon konstruktiv kritik eller om ni bara vill fucka med mig så lämna en kommentar så ska jag se vad jag kan göra. bounce


Senast ändrad av Vistrand den tor jun 03, 2010 7:34 pm, ändrad totalt 7 gånger
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Vistrand sön maj 23, 2010 4:27 pm

just in case bounce
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Vistrand ons jun 02, 2010 11:50 pm

BUMP bounce
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Wisst mån jun 07, 2010 11:28 pm

2 möten innebär möjlighet att varje lag vinner varsin match, antar då att flest bortamål som går vidare? kanske full tids mål sen eller före bortamål, men om även det äär lika... finns det kanske något bestämt för det, eller lottas det då?
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5219
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Vistrand tis jun 08, 2010 1:14 am

Ja och nej. Du glömmer en sak. Om det blir 1-1 i matcher är det först målskillnad, sen bortamål. Sen börjar ju problemen iom att vi inte kan styra mer..

Sen låter det vettigt som du sa, om det efter detta fortfarande är lika och om det blivit förlängning i nån av matcherna är det laget som gjorde flest bortamål under fulltid som vinner..

Sen om det inte räcker antar jag att man får lotta. Jag har inte funderat så mycket över det eftersom det från början inte var tänkt med dubbelmöten.. Kanske ska man i första semin spela 'normal' så att det kan bli lika. Borde öka sannolikheten för två olika resultat..

Vi får dock komma ihåg att det är osannolikt att det skulle bli exakt samma resultat i de båda matcherna.
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Vistrand tis jun 08, 2010 1:19 am

Vi kan ju avvakta onsdag och se om det är två lag som är väldigt jämna och i så fall ta diskussionen igen. Om alla vinner med 7-3 som bobby gjorde sist tror jag vi kan vara lugna och inte behöver hetsa upp oss.. Men om däremot några matcher slutar 2-1 kanske vi borde bestämma vad som gäller..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Wisst tis jun 08, 2010 10:57 am

låter vettigt
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5219
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Regler och Upplägg Empty Sv: Regler och Upplägg

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet