HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Junior lag

5 posters

Gå ner

Junior lag Empty Junior lag

Inlägg  IgelQott tis jun 01, 2010 1:13 pm

Ingen aning om hur det egentligen fungerar med junior lag men har iaf startat ett nu, och vi får se, men jag har märkt att en hel del får en slant för sina spelare de tar upp från junior laget.

förhoppningen är att jag kan göra detsamma.

det är iaf ett intressant alternativ till slumpen som är förknippad med det vanliga allternativet för ungdomsverksamheten.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5273
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  Vistrand tis jun 01, 2010 7:46 pm

Jag tror det är en bra idé med juniorlag som på sikt genererar mer pengar än slumpalternativet. Jag har dock bestämt mig för att vänta tills jag får en något större supporterklubb (= större intäkter) innan jag startar mitt juniorlag.

Jag vill också tillägga att när man startat juniorlag kan man ha en egen serie, där juniorlagen möter varandra..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5581
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  IgelQott tis jun 01, 2010 8:06 pm

jaa jag har märkt detta, hade varit nice när alla fått upp sin ekonomi att satsa på junior laget.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5273
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  imar1337 sön dec 12, 2010 3:59 pm

Nu ska vi se här, jag klickade såklart in att ha ett juniorlag.. men det var riktigt dyrt så man borde nog ta det senare Wink

Så min fråga är hur dumpar jag laget? lr scouten?
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 5003
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  MrWipen tis dec 14, 2010 1:18 am

imar1337 skrev:Nu ska vi se här, jag klickade såklart in att ha ett juniorlag.. men det var riktigt dyrt så man borde nog ta det senare Wink

Så min fråga är hur dumpar jag laget? lr scouten?

Har ju inte ett eget junislag men har ju spelat tidigare och vad jag kommer ihåg så måste man ha laget ett tag...typ en halv säsong, kan vara något mindre. Sen får man inte vara med i någon juniorserie vilken man bara kan gå ur då det är uppehåll i serien och då man gjort det så ska det komma upp ett alternativ under laget där man kan avsluta det. Är dock inte hundra på detta men du kan ju alltid fråga i hattricks frågeforum om du vill helt säker på vad det är som gäller.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  imar1337 tis dec 14, 2010 3:52 pm

hehe okej, då kör vi väl på juniorerna så länge. Säsongerna är väl inte så jätte långa i hattrick, typ 3 månader? Tack för svaret iaf Smile
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 5003
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  Wisst tor dec 30, 2010 9:33 pm

Tips angående scoutningen.

En hyfsad 15 åring är oftast bättre än en bra 16 åring. Dels hinner du garanterat träna spelaren mer än om han är 16, dels kan den 16åriga spelaren vara närmare 100 dagar redan(delvis nästan 18 när du får upp han i seniorlaget).

Scoutningen fungerar som pooler som fylls på. Det innebär att dina odds är störst, att få en framtida stjärna, på natten, vilket innebär att det heller inte spelar så stor roll vilken dag du scoutar(dock tror jag de flesta scoutar söndag/måndag och därför har du sämre odds under de dagarna, men det är inte säkert). Den observante har sett att du inte kan scouta förren kl 01.00 på lördags natten(söndag), jag vet inte om det är så att poolerna fylls då egentligen.

Scouternas positionering spelar inte jätte stor roll, dock är det så att poolernas storlek ökar med antalet juniorlag i den regionen, delvis det finns både fler sämre och bättre spelare. Att man scoutar i andra regioner påverkar inte poolerna utan skapar istället möjlighet att tömma poolerna. Om en scout säger att han denna veckan inte hittat någon junior är det troligen många scouter i den regionen och du rekommenderas att flytta på scouten.

Hoppas någon av er har nytta av detta^^
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5220
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  imar1337 lör jan 01, 2011 7:17 pm

Mycket intressant Smile Anlitade en ny scout förra veckan, så detta tips kom väldigt passande haha.
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 5003
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  imar1337 tis feb 01, 2011 9:45 pm

Jag tycker det är tråkigt att många lagt/ska lägga ner deras juniorlag, då jag fått stora framgångar med mitt fastän jag ville avskaffa det i början. När jag gått med i en liga, hittat rätt positioner på spelarna så insåg jag att jag hade 3st på 5 stjärnor. sedan har jag lyckats scouta fram 5 till som efter ett tag blivit 6+ i stjärnor. Ett av mina nyaste tillskott hade 6+ i början och nu 8+ (1 vecka senare).
Är de minst ypperliga (i en skill, ex försvar, när de kommer till a-laget) kan man lätt sälja dem för 10-50 000, och få moderklubbsbonus (eller vad det nu heter) sen när de säljs vidare i framtiden. Så lägg inte ner juniorlaget så snabbt, ge den en chans Wink

Klistrar in lite bra info:

NB: Be aware that due to the changes at the start of season 42 the rating contributions aren’t accurate anymore.

The youth player stars can indicate the skills of a player.

A very rough rule of thumb is that 1 star = 1 level in the mainskill for that position

A more nuanced estimation looks like this:

* Central defender (normal): Stars = 1.08 * defending
* Inner midfielder (defensive): Stars = 1.13 * ( 0.73*playmaking + 0.27*defending )
* Inner midfielder (normal): Stars = 1.04 * ( 0.74*playmaking + 0.14*passing + 0.12*defending )
* Inner midfielder (offensive): Stars = 1.10 * ( 0.71*playmaking + 0.29*passing )
* Winger (offensive): Stars = 1.21 * ( 0.60*winger + 0.24*playmaking + 0.16*passing )
* Forward (normal): Stars = 1.08 * ( 0.75*scoring + 0.25*passing)

In the equations above: disastrous = 1.0-1.99, wretched = 2.0-2.99 ... excellent = 8.0.

The back positions are hard to work out. The stars of defensive backs depend almost 100% on their defending skills. If the stars given to a player first played as an offensive back and then as a defensive back are about the same, it could indicate that he has a high level of “winger”.

Some say that secondary skills lower than ”inadequate” do not affect stars at all.

If a player has a specialty it is possible for him to play above or below ability in some matches if there is a positive or negative weather event.

8½ stars is the highest number of stars a player can get. In some cases, a player can get up to 10½ stars if he has a specialty and gets a positive weather event.
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 5003
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Junior lag Empty Sv: Junior lag

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet