HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Veckans lag!

4 posters

Gå ner

Veckans lag! Empty Veckans lag!

Inlägg  Stroganoff ons sep 08, 2010 11:21 am

Den livliga Hattrick diskussionen som pågick igår kväll( tisdag den 7/9 ) resulterade i två förslag:

-Att varje vecka göra ett Allstar Team med de bästa spelarna från den veckan.
-Att göra en kanon och kalkon lista med matchens lirare respektive sopa.

Vi kom fram till att Allstar teamet bör byggas på antalet stjärnor. Sedan antalet gula stjärnor. Här kommer även avbytare väl till pass. Om två spelare är lika bra lottas en avbytare.

Mitt förslag är att man även anpassar uppställningen. Det vill säga har vi fem spelare som har gjort många stjärnor i mittfältet så ska uppställningen för den veckan ha fem mittfältare, 3-5-2 eller liknande. Dock tycker jag att extrema uppställningar såsom 5-5-0 inte bör användas till Allstar teamet.

När det gäller kanon och kalkon listan så bör räkningen av stjärnor skötas på samma sätt som i Allstar teamet. Man utser en matchens lirare av de två som Hattrick valt ut (Hattrick väljer ju en från varje lag) samt en matchens sopa. Om detta inte räcker så kollas kort och mål upp. Om spelaren har erhållit kort eller är detta negativt för laget och spelaren kanske missar sin chans att bli matchens lirare. Eventuella mål ökar chansen att bli matchen lirare. När man utser matchens kalkon fungerar det på samma sätt. Ett kort är negativt och därför ökar risken att den spelaren blir matchens kalkon. Ett mål minskar den risken.

I slutet av säsongen ser vi vem som är säsongens kanon respektive kalkon(givetvis får man gå tillbaka och uppdatera så att hela säsongen inklusive kvalmatcherna är räknade).

Jag (Jesper) och Tim kan tänka oss att fixa denna statistik om det ligger i folks intresse. Vad tycker ni?
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5280
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Veckans lag! Empty Sv: Veckans lag!

Inlägg  Carlssor ons sep 08, 2010 6:03 pm

Låter kul!

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 52
Points : 5163
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Veckans lag! Empty Sv: Veckans lag!

Inlägg  IgelQott ons sep 08, 2010 7:17 pm

Qotten approves.

also, in mother russia hattrick plays you.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5272
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Veckans lag! Empty Sv: Veckans lag!

Inlägg  Vistrand ons sep 08, 2010 10:26 pm

Jag quotar carlssor och IgelQott: Låter kul! Impressive work, ta inte på er för mkt arbete bara!
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Veckans lag! Empty Sv: Veckans lag!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet