HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Idé - Nytt Tippningssystem

+5
Stroganoff
Vistrand
Carlssor
IgelQott
MrWipen
9 posters

Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen ons sep 15, 2010 7:39 pm

Satt och lekte lite i html idag och kom på att man kunde göra ett formulär för att tippa matcherna om ni finner detta intressant och lättare än att springa in på forumet och tippa så kan jag fixa till ett sådant. Gjorde ett exempel lite hastigt som ni kan titta på om ni vill.
http://www.wipenmyr.se/ht/bet_form.htm
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  IgelQott ons sep 15, 2010 10:24 pm

Hur sparas det ?, skulle vilja displaya resultaten av alla tippningarna också.

Kan mkt väl vara av intresse, men vi får disskutera hur det ska användas, fördelen med att tippa i forumstrådar, är att man kan lägga lite mer info kring sin tippning, och man håller sig inom forumet så man behåller ett hyfsat konsekvent informationsflöde.

Som sagt, intressant och vi kan se om vi kan utveckla någon sådan lösning.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5273
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen ons sep 15, 2010 11:01 pm

Som jag utformat just den där så skickas resultatet iväg till en av mina mailadresser (ht@wipenmyr,se).
Men jag förstår absolut att det kan vara en fördel att tippa i ett forum det blir ju lite mer personligt. Som sagt, satt och grejade lite och tanken slog mig att det kanske hade varit smidigare. Fördelen med att ens resultat inte syns så som jag ser det är väl att man inte kan "fuska", och med fuska menar jag i slutet av tippningstävlingen taktiktippa genom att tippa precis innan avspark och tippa precis som den som ligger tvåa, förutsatt att man leder då givetvis.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  IgelQott tor sep 16, 2010 9:43 am

Vi har en deadline att tippningen måste vara inne senast 18:00 på onsdagen.

Men visst kan man fuska på det sätt du beskriver, och enda lösningen är att inte visa tippningarna, men jag tror inte nån bryr sig om att fuska, än så länge iaf.

Sen kan man ju diskutera hurvida det är fusk egentligen, det är taktik och kan egentligen bara appliceras de absolut sista matcherna i cupen.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5273
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Carlssor tor sep 16, 2010 10:10 am

Tror inte att det här med fusk är så stort problem egentligen. Vill någon fuska så lär ju det märkas ganska snart, och då får vi dra honom/henne i örat helt enkelt Smile

Appropå formuläret, kan du få det att posta på forumet? Och i så fall lägga till ett fält för kommentarer - roligare om folk börjar kommentera sina tippningar

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 52
Points : 5164
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen tor sep 16, 2010 12:43 pm

Fick lite blodadtand av det här måste jag säga. Har gjort om det ganska mycket nu.
Nu får man upp det man har tippat under. Finns säkert lite små buggar och sånt som måste fixas innan man kan använda den här fullt ut, men här har ni iaf ett nytt förslag på utformning av ett tipningsformulär.

http://www.wipenmyr.se/ht/htcr/htcr.htm
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Vistrand tis sep 21, 2010 8:59 pm

Jag tycker det ser ganska bra ut faktiskt Smile Om inte annat får man allt samlat på ett och samma ställe, och man kan inte ändra sin tippning efter hand..

En annan fördel, som jag inte tänkt på tidigare, är att man kan ha alla tippningar i en och samma tråd. I det översta inlägget länkar man helt enkelt till den aktuella veckans tippningar, sen följer ställningen i tippningsligan och fri diskussion. Kanske får vi lite liv i tippningsdiskussionerna + att vi slipper de miljoner tippningstrådar vi har idag och kan istället inrikta oss på en tråd Smile
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5581
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen tis sep 21, 2010 9:24 pm

Ja det är bara att säga till om ni vill att jag ska fixa det. Har ju gjort mallen nu så det är ju bara att lägga in rätt lag på rätt plats. Det går ju även att fixa så att man tippar resultatet i en eller flera matcher inga större problem. Satt i förra veckan och försökte se till så att det inte gick att tippa tomt men det strulade lite för mig så jag gav upp det för då. Men som sagt om detta är intressant så kan jag sätta mig under veckan och greja till allting och lägga upp en rad inför omgången som spelas den 29/9 så kan vi ju ha den som en testomgång om ni vill.

Ja, adressen kommer isf bli något enklara också, typ chickenrace.wipenmyr.se eller htcr.wipenmyr.se
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Stroganoff ons sep 22, 2010 9:54 am

Ser riktigt nice ut Very Happy

Smidigare än innan i alla fall.
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5281
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Vistrand ons sep 22, 2010 10:04 pm

Delade och flyttade ämnet då det lever sitt eget liv och behöver mer utrymme Smile
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5581
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen tor sep 23, 2010 12:42 pm

Grejade lite igår och gjorde färdigt det jag höll på med nu under lunchen. Så nu har jag lagt upp en kupong för den kommande omgången som vi kan använda för att tippa denna omgången och testa detta systemet.

Som jag har utformat det hela just nu så måste man fylla i namn, kommentar och ett tips på alla matcher. Görs inte detta så kommer man att komma tillbaks till ett tomt formulär att fylla i igen. Är inte helt nöjd med den lösningen och ska försöka göra det bättre, men en sak i taget.

Här är länken --> http://htcr.wipenmyr.se
Här är länken till det ursprungliga formuläret --> http://ht.wipenmyr.se/htcr/htcr.htm

Alla synpunkter och eventuella buggar som upptäcks skickas smidigast till mig via HT-mail (MrWipen) alternativt admin@wipenmyr.se med rubriken "Tippningsformulär".

Edit: Ibland bör man kolla igenom forumet för att få svar på frågor Wink
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Vistrand tor sep 30, 2010 12:39 pm

Fungerade bra tycker jag. Ska vi testa att ha en och samma tippningstråd för resten av säsongen? Så kan man snacka lite skit "jag kommer gå om dig din jävel", "haha, you wish, suckah!" osv utan att diskussionen blir avbruten varje vecka.. plus att man kan ha ställningen i samma så man slipper trycka runt en massa..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5581
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen fre okt 01, 2010 11:51 pm

Tycker det låter som en bra idé!
Lagt upp matcherna för nästa omgång, men vet ju inte vilken du vill som det ska tippas resultat i.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Vistrand mån okt 04, 2010 8:21 pm

Just det! På onsdag tippas Björnes BK - Vistrand Boys.

Tror det blir lättast om du lägger upp tråden, så kan du redigera inlägg osv själv.
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5581
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen tis okt 05, 2010 7:58 am

Har en liten fråga angående förra veckans tippning. Hur vi ska göra med dem på sidan osv. Har tre förslag, men är det någon annan med en bättre idé så är jag givetvis inte omöjlig. Så kommentera gärna detta så att jag vet hur ni vill ha det. Det är ju trots allt för att det ska bli så smidigt som möjligt som jag skapade detta.


Förslag 1
Låta det vara som det är idag. Dvs, resultatet från förra veckan ligger kvar i på samma ställe som denna veckans tippning kommer in.

Förslag 2
Lägga in dem i en egen fil samt fixa några länkar så att man kan öppna gamla tippningsrundor och kolla hur man tippar där.

Förslag 3
Radera skiten efter varje vecka och lämna således ett blankt dokument att fylla på med veckans tippningar.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Darkbishop tis okt 05, 2010 10:23 am

lägger min röst på förslag 2.

Darkbishop

Antal inlägg : 79
Points : 5119
Join date : 10-07-13

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  IgelQott tis okt 05, 2010 10:55 am

Förlag 2 om det går att göras smidigt, annars förslag 3
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5273
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Wisst tis okt 05, 2010 2:11 pm

Även jag lägger min röst på förslag 2
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5220
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Zobeish tis okt 05, 2010 3:30 pm

Förslag 3 röstar jag, inte så intressant att kolla jätte gamla tippningar. MEN låta förra veckans tippning vara uppe lite extra innan man raderar för den kan vara rolig att checka igenom
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5306
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  MrWipen tis okt 05, 2010 6:12 pm

Körde på förslag 2. Är inte så jobbigt att fixa till det där, särskilt inte då jag inte lagt någon energi alls på att det ska se snyggt ut. Formuläret skapar en massa kod, så det är bara att döpa om filen veckans tippningar ligger i och lägga dit en ny tom txt fil. Så jag hoppas att ni tycker det där är okej. För er som inte vill se era gamla tippningar så tror jag inte det stör.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5202
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  sir_erk tor nov 11, 2010 12:14 pm

Förslag två brorshan!

sir_erk

Antal inlägg : 13
Points : 4931
Join date : 10-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Idé - Nytt Tippningssystem Empty Sv: Idé - Nytt Tippningssystem

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet