Matchtråden
+10
Wisst
Darkbishop
Stroganoff
imar1337
fellah
IgelQott
Zobeish
Vistrand
yeshimamore
MrWipen
14 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Matchtråden
Då drar snart den första omgången igång och jag tänkte bara att en tråd där man kan snacka lite om matcherna som pågår hade varit trevligt.
Själv känns det så där att så pass många ändå tippat på mig i matchen mot Sepsis, kan bli riktigt tufft. Men spännande att tecknen i matcherna i grupp B är så pass spridda som de ändå är. Kan bli en väldigt intressant grupp.
Själv känns det så där att så pass många ändå tippat på mig i matchen mot Sepsis, kan bli riktigt tufft. Men spännande att tecknen i matcherna i grupp B är så pass spridda som de ändå är. Kan bli en väldigt intressant grupp.
MrWipen- Antal inlägg : 195
Sv: Matchtråden
Då är matcherna igång. Det har inte hänt så mycket ännu, men Jobs Bolklubb ser ut att ansluta sig till oss nästa vecka då han har det tungt i cupens fjärdeomgång idag. Tråkigt för Jobs men trevligt för oss.
Ja, nu kommer jag igång på riktigt, jag kan ju inte svika er.
Chicken Race är viktigare än Svenska Cupen, vad är Svenska cupen egentligen?
Chicken Race är viktigare än Svenska Cupen, vad är Svenska cupen egentligen?
yeshimamore- Antal inlägg : 95
Hmm, märkligt. Jag kunde inte logga in på forumet igår kväll. Trodde det blivit något fel men nu ser jag ju att ni varit inne.. Jag kom in på sidan, men det fanns inga forumdelar, så kunde varken läsa eller skriva. Ingen annan som hade samma problem?
Vistrand- Cup Admin
- Antal inlägg : 330
Hmm märkligt det där. Kilanda Busars manager skickade lite HT-mail till mig och klagade på samma sak under gårdags kvällen. Så något skumt var det nog som pågick igår. Själv hade jag inga problem alls att komma år forumet under hela kvällen.
Så detta är chatt-tråden, LIKE IT. Jag tänkte skippa veckans lag denna säsong då det tog mycket av min tid redan förra säsongen, och med fler lag kommer det bli riktigt svårt att orka ta itu med.
MEN en glad nyhet är att jag kan ta mig an andra uppgifter så som skytteligan eller liknande.
Då julfirandet och sådant kommer vid dessa tider så prioriteras inte forumet i första hand, och jag tror jag skriver för dom flesta att aktiva forummedlemar är som pollen, lite lätt inaktiv under vintern men blossar upp när snön försvinner
MEN en glad nyhet är att jag kan ta mig an andra uppgifter så som skytteligan eller liknande.
Då julfirandet och sådant kommer vid dessa tider så prioriteras inte forumet i första hand, och jag tror jag skriver för dom flesta att aktiva forummedlemar är som pollen, lite lätt inaktiv under vintern men blossar upp när snön försvinner
Zobeish- Statistics Manager
- Antal inlägg : 172
Agreed, mycket julfirande, och mycket mat framförallt. Lyftkran har fått hyras för att kunna lyfta en från sängen, till matbordet, till datorn..
MrWipen kommer få bekänna färg på onsdag, vår 18 årige stjärna har precis visat vad han går för och är nu legendarisk i vad vi kallar spelupplägg.. om MrWipen inte har planer på att punktmarkera denna spelare, så borde han tänka om, men vi är såklart nöjda om han underskattas.
Sen har vi också ett ess i rockärmen, och det får vänta till matchstart .
För min egen del så kan jag glädja mig i att harlem-nyhem förlorade också första matchen i cupen, vilket gör min förlusta förra omgången lite mer lätt smält.
MrWipen kommer få bekänna färg på onsdag, vår 18 årige stjärna har precis visat vad han går för och är nu legendarisk i vad vi kallar spelupplägg.. om MrWipen inte har planer på att punktmarkera denna spelare, så borde han tänka om, men vi är såklart nöjda om han underskattas.
Sen har vi också ett ess i rockärmen, och det får vänta till matchstart .
För min egen del så kan jag glädja mig i att harlem-nyhem förlorade också första matchen i cupen, vilket gör min förlusta förra omgången lite mer lätt smält.
Hehe ja det tror jag säkert. Har själv lite små saker som jag funderar på att spela ut så här i mellandagarna. Men vi får se hur jag prioriterar.
Har hört att kottarna faller en efter en så här års...!
Har hört att kottarna faller en efter en så här års...!
Nu under vintern går ju bävrar i ide, och dom som är ute i vildmarken ska bli ner jagade och flådda. Och Sepsis ska spara bäversvansen för att piska till resterande i grupp B om dom blir uppkäftiga.
Hmm vi kanske ska ta och koka ihop en Bäver och Igelkottssoppa på onsdag. Har hört att det ska vara mustigt och gott.
Mina mannar börjar veckan med att visa tänderna det grövsta då den tidiga seriefinalen håller på att bli rena slakten och vi lär inte dra ner på tempot på onsdag!
Mina mannar börjar veckan med att visa tänderna det grövsta då den tidiga seriefinalen håller på att bli rena slakten och vi lär inte dra ner på tempot på onsdag!
Själv tänkte jag kröa Dallassallad. Har ganska god stämning nu efter allt tdl-ande
ja, 8-1 var väl lite att ta i..? Du kan väl visa dem lite barmhärtighet i alla fall?
ja, 8-1 var väl lite att ta i..? Du kan väl visa dem lite barmhärtighet i alla fall?
Vistrand- Cup Admin
Det var bara 1-0 när han skadade en av mina gubbar som är så värdefulla för mitt mittfält. Att mina spelare efter det blev sjukt snea och började ösa in mål det kan inte jag rå för
Tyvärr blev det en 4 veckors skada på den här 37 åringen och med 10 läkare kommer det ta strax över 9 veckor för att få honom friskt. Så detta var nådastöten för karriären tyvärr, som tur är har betalade vi bara 10k för honom så det känns inte jätte jobbigt trots allt. Men detta blir det sista ni får se av min stjärnmittfältare, han kommer få vara kvar i laget fram till lördag.
18. George Eygel (IM) (46888726)
37 år och 20 dagar, Nästa födelsedag: 2011-03-28
Har ypperlig form och hyfsad kondition.
En kontroversiell person som är balanserad och inte alltid helt ärlig.
Har legendarisk rutin och hyfsad ledarförmåga.
Ägare: FC Wipen (sedan 2010-10-05)
Total förmåga (TSI): 910
Lön: 10 680 kr/vecka inklusive 20% bonus
Varningar: 0
Skador: 4 veckor
Specialitet: Oförutsägbar
Nuvarande förmågor
Kondition: hyfsad Målvakt: obefintlig
Spelupplägg: gudabenådad Framspel: bra
Ytter: obefintlig Försvar: katastrofal
Målgörare: obefintlig Fasta sit.: ypperlig
Tyvärr blev det en 4 veckors skada på den här 37 åringen och med 10 läkare kommer det ta strax över 9 veckor för att få honom friskt. Så detta var nådastöten för karriären tyvärr, som tur är har betalade vi bara 10k för honom så det känns inte jätte jobbigt trots allt. Men detta blir det sista ni får se av min stjärnmittfältare, han kommer få vara kvar i laget fram till lördag.
18. George Eygel (IM) (46888726)
37 år och 20 dagar, Nästa födelsedag: 2011-03-28
Har ypperlig form och hyfsad kondition.
En kontroversiell person som är balanserad och inte alltid helt ärlig.
Har legendarisk rutin och hyfsad ledarförmåga.
Ägare: FC Wipen (sedan 2010-10-05)
Total förmåga (TSI): 910
Lön: 10 680 kr/vecka inklusive 20% bonus
Varningar: 0
Skador: 4 veckor
Specialitet: Oförutsägbar
Nuvarande förmågor
Kondition: hyfsad Målvakt: obefintlig
Spelupplägg: gudabenådad Framspel: bra
Ytter: obefintlig Försvar: katastrofal
Målgörare: obefintlig Fasta sit.: ypperlig
Nu vet jag inte om så är läget, men om du snart ska göra en tränarbyte kan du ju alltid få honom frisk genom att betala 100k o göra honom till hyfsad tränare Men om du inte ska byta upp dig snart är det kanske inte riktigt lönt..
Vistrand- Cup Admin
Bytte tränare i uppehållet så har inga tankar på att byta tränar igen på några säsonger iaf. Sen är han ju inte direkt oersättlig då det finns ganska många sådana spelare på transfern för nästan ingenting. Så det blir till att pensionera honom och skaffa en ny gamling som kan springa runt på mittfältet ett tag.
När det gäller just IM så finns det spelare nästan gratis på transfern om man kan tänka sig lite äldre spelare med bara SU. Vilket jag för tillfället kan. Det kommer ju inte vara några problem för mig att vinna serien, är väl snarare en fråga om hur överlägsen jag vill vara och hur mkt pengar jag vill spara. Har just nu strax över 8 miljoner. Ska bygga ut arenan i slutet av säsongen till 20k kommer kosta ca 6.9 miljoner. Sen kommer jag sälja en av mina målvakter när han når legendarisk (gick uoo till unik i torsdags) vilket kommer ge ca 15 miljoner. När den andra målvakten når legendarisk kommer jag slå om till försvarsträning och kommer väl då investera runt 4-5 miljoner i TO. Sen tar vi det från där!
När det gäller just IM så finns det spelare nästan gratis på transfern om man kan tänka sig lite äldre spelare med bara SU. Vilket jag för tillfället kan. Det kommer ju inte vara några problem för mig att vinna serien, är väl snarare en fråga om hur överlägsen jag vill vara och hur mkt pengar jag vill spara. Har just nu strax över 8 miljoner. Ska bygga ut arenan i slutet av säsongen till 20k kommer kosta ca 6.9 miljoner. Sen kommer jag sälja en av mina målvakter när han når legendarisk (gick uoo till unik i torsdags) vilket kommer ge ca 15 miljoner. När den andra målvakten når legendarisk kommer jag slå om till försvarsträning och kommer väl då investera runt 4-5 miljoner i TO. Sen tar vi det från där!
Björn Falkenwalds namn sjöngs på läktarna efter att han gjort en fantastisk räddning på Olavi Haavandis skott från vänster i den 32:e minuten.
Här kommer ett litet smakprov från fansen i halvlek då fansen var i extas.
Här kommer ett litet smakprov från fansen i halvlek då fansen var i extas.
Intressanta matcher idag måste jag säga.
Är dock nöjd över att mina pojkar återigen visar musklerna och denna gången tvålar dit de där kottarna så det står härliga till. Kan även berätta att jag för första gången denna säsongen (serie, cup och träningsmatcher) har fått ett gult kort. Tror jag har ett för snällt lag...
Grupp B kan bli ett riktigt getingbo att ta sig vidare ifrån och om Bävrarna håller ut mot Sepsis ser inte mina chanser lika goda ut som jag lite väl kaxigt trodde innan det hela drog igång. Men jag har sagt det förr och det tåls att upprepas...jag kommer göra allt för att ta mig vidare för serien, den vinner jag ändå.
Är dock nöjd över att mina pojkar återigen visar musklerna och denna gången tvålar dit de där kottarna så det står härliga till. Kan även berätta att jag för första gången denna säsongen (serie, cup och träningsmatcher) har fått ett gult kort. Tror jag har ett för snällt lag...
Grupp B kan bli ett riktigt getingbo att ta sig vidare ifrån och om Bävrarna håller ut mot Sepsis ser inte mina chanser lika goda ut som jag lite väl kaxigt trodde innan det hela drog igång. Men jag har sagt det förr och det tåls att upprepas...jag kommer göra allt för att ta mig vidare för serien, den vinner jag ändå.
AJAJAJAJ 10 min kvar och jag ligger under. Ja grupp B kommer ju bli tipparnas mardröm verkar det som. Men jag ska hålla huvudet högt sista 10 och se mitt lag vända.
Jag älskar att se AFK-MU matchen allt händer där.
Jag älskar att se AFK-MU matchen allt händer där.
Ja den matchen var helt sjuk.
Kan ju berätta lite snabbt att Dallas lyckades bäst med tipset denna gång och lyckades smälla in hela 8:a rätt och detta utan att pricka in rätt resultat, vilken ingen av oss lyckades med. Känns som att Jobs kan få det lite tufft nu efter en w.o i första omgången och en förnedrande 0-6 förlust i denna omgången. Han har nu haft två hemma matcher och har 0p och -11 i målskillnad. Cupen är spännande på många håll i år.
Kan ju berätta lite snabbt att Dallas lyckades bäst med tipset denna gång och lyckades smälla in hela 8:a rätt och detta utan att pricka in rätt resultat, vilken ingen av oss lyckades med. Känns som att Jobs kan få det lite tufft nu efter en w.o i första omgången och en förnedrande 0-6 förlust i denna omgången. Han har nu haft två hemma matcher och har 0p och -11 i målskillnad. Cupen är spännande på många håll i år.
=) jag var den ända som trodde på berkiboyz, han krossade ju Falukorven. Fattar inte varför ingen annan tippade på honom :O
Haha, det var nog underskattning på bred front! Denna veckan var det inte många som tippade emot honom, får se om han lever upp till förväntningarna eller om GD28 lyckas öka spänningen i gruppen.
Vistrand- Cup Admin
Sedan jag tippade hade det hunnit tillkomma 3-4 tippningar till, så får väl dra tillbaka påståendet om att GD28 var helt nederlagstippat. De har dessutom lyckats ta ledningen, redan i den 4e minuten!
Vistrand- Cup Admin
En spännande omgång idag där jag tror att en hel del kommer att avgöras. Kommer två av lagen i grupperna dra ifrån eller kommer det bli än mer öppet. Det är idag det gäller och vi har just nu en del lite överraskande resultat. Men det är fortfarande långt kvar.
Min match började inte som jag hade tänkt mig, men det ser trots allt ut som att jag har lyckats att få bort Bäverns kontringar iaf, men vi får se om jag lyckas komma igenom hans köttmur till försvar nu när han redan gjort 1-0. Har en stark kant och min fastaskytt som jag får förlita mig på.
Edit: Så får han ett snabb SE mål också...fan va saker ska gå emot idag då.
Edit 2: Jag hade inte lyckats med att förhindra kontringarna heller, som sagt, inte mkt som går med mig idag.
Min match började inte som jag hade tänkt mig, men det ser trots allt ut som att jag har lyckats att få bort Bäverns kontringar iaf, men vi får se om jag lyckas komma igenom hans köttmur till försvar nu när han redan gjort 1-0. Har en stark kant och min fastaskytt som jag får förlita mig på.
Edit: Så får han ett snabb SE mål också...fan va saker ska gå emot idag då.
Edit 2: Jag hade inte lyckats med att förhindra kontringarna heller, som sagt, inte mkt som går med mig idag.
Surt! Det gör dessutom gruppen betydligt roligare om du lyckas ta poäng. Nu lyckades Dallas skjuta in en boll på Antrax, så man får väl lov att säga att ordningen är återställd. Absolut inte klart än, men känns som om Antrax får svårt att plocka in ett underläge.. Kul att han öll en halvtimme i alla fall. Annars verkar Jobs ha lite problem (1-1 mot Miller nu och sist i gruppen). Lite märkligt när han var den som avancerade längst i svenska cupen?
edit: roligt också att inget dragit iväg totalt utan endast leder med ett eller två bollar. Denna omgången verkar vara betydligt jämnare än jag först trodde.
edit: roligt också att inget dragit iväg totalt utan endast leder med ett eller två bollar. Denna omgången verkar vara betydligt jämnare än jag först trodde.
Vistrand- Cup Admin
Jo den känns mkt jämnare än vad jag också trodde från början. Men en del börjar väl så sakta dra ifrån lite och en del matcher ser jag nästan redan som klara. Vi får väl se nu när halvtidsvilan kommer hur bollinnehavet ser ut innan vi säger för mkt.
Den enda riktigt stora skrällen just nu är väl just att Jobs inte leder sin match, vi får se om Miller kan hålla detta då blir det riktigt tufft för Jobs.
Gör en lite ändringar i andra halvlek så får se om jag lyckas komma igen då. Men just nu har jag inte så stora förhoppningar. Får ge järnet nästa vecka istället, kanske ska vila några A-lagsspelare från serien i helgen...
Edit: Rätt sjukt att Dynamo har 86% BI...
Den enda riktigt stora skrällen just nu är väl just att Jobs inte leder sin match, vi får se om Miller kan hålla detta då blir det riktigt tufft för Jobs.
Gör en lite ändringar i andra halvlek så får se om jag lyckas komma igen då. Men just nu har jag inte så stora förhoppningar. Får ge järnet nästa vecka istället, kanske ska vila några A-lagsspelare från serien i helgen...
Edit: Rätt sjukt att Dynamo har 86% BI...
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet