HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Matchtråden

+10
Wisst
Darkbishop
Stroganoff
imar1337
fellah
IgelQott
Zobeish
Vistrand
yeshimamore
MrWipen
14 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Vistrand ons jan 05, 2011 9:33 pm

Ja, det är galet.

Jobs måste som du säger ta poäng, och jag trodde nog han skulle ha mer bollinnehav än 52%. Får se hur matchen utvecklar sig. Det är också intresent att se om kottarna lyckas förvalta att sepsis fick ett rött kort innan paus?
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen ons jan 05, 2011 9:45 pm

Ja det är fortsatt spännande i en del matcher och andra är redan avgjorda.
Är lite förvånad att du och Lundström spelar så pass jämt som nu just nu gör. Ska bli intressant och se om du lyckas hålla undan eller om Lundström ska ta sin/sina första poäng.
Jag får hålla lite på Kottarna nu känner jag så att jag fortsatt har chansen på andra platsen iaf. Snart går jag över på 3-5-2, får se om det hjälper.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  imar1337 ons jan 05, 2011 10:02 pm

Jag tycker helt klart att jobs ska trycka in 2 mål Razz

86% bollinnehav är inte o leka med, men som sagt lyckades hålla emot 30min med ett mål oxåVery Happy

Edit: Har ingen koll om det hunnit bli några hattricks än, men skurts Mickaël Moyer lyckades precis när han pricka in 8-1..
imar1337
imar1337

Antal inlägg : 106
Points : 5002
Join date : 10-12-07

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Stroganoff ons jan 05, 2011 10:23 pm

Hell Yeah cheers Där åkte Svärje på däng Very Happy. Men vad händer. Han gör mål i 87:e minuten. Hade tippat 4-2 till mig. Han gör 4-3 i slutminuterna... Grrr tongue
Stroganoff
Stroganoff

Antal inlägg : 143
Points : 5280
Join date : 10-05-08

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Vistrand ons jan 05, 2011 10:29 pm

Ja, sen rann det ju iväg lite grann till slut, haha.. Men du bjöd på en bra första halvlek om inget annat!

Det var nära Wipen, du lyckades spräcka bäverdammen i alla fall..


Senast ändrad av Vistrand den ons jan 05, 2011 10:32 pm, ändrad totalt 1 gång
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen ons jan 05, 2011 10:30 pm

Ja jag blev lite förvånad när du gjorde 1-0 men sen gick det väl som de flesta hade trott, trist, alltid roligt med skrällar.
Hehe, ja det var ruskigt nära att du drog iväg ordentlig i tippningsligan där.

Själv är jag lite bitter över resultatet i min match, enligt HTMS var jag ju en liten favorit till att vinna matchen, men jag tar den där Bävern på hemmaplan istället. HTMS tar iofs inte hänsyn till SE vilket ett av Bäverns mål kom på.

Vad HTMS sa om matchen, FK Bävrar - FC Wipen:
Förutspått resultat 0.8 1.1
vinst/oavgjord/förlust 22.17% 32.61% 45.22%
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  yeshimamore ons jan 05, 2011 10:33 pm

Jag avråder alla från att tippa på mig, jag kan tydligen inte vinna verkar det som. Kanske inte ens blir slutspel, men fyra skador är fyra för mycket :/

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5197
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Darkbishop tor jan 06, 2011 10:23 pm

Det var en spännande omg igår som dragit upp spänningen i grupperna ytterligare nu. Blev dock lite överraskad över mitt lags otroligt dåliga 1:a halvlek, som vi aldrig orkade resa oss ifrån och åkte därmed hem som förlorare från Korvgrytan. Men på onsdag kommer Stroganoff inte få det lätt på Råås Unda där ett revanchsuget Svärje kommer ge allt för att återta hedern och 1:a platsen i gruppen.

Darkbishop

Antal inlägg : 79
Points : 5118
Join date : 10-07-13

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Zobeish ons jan 12, 2011 8:28 pm

Berkiboyz och GD28 skulle möta varandra men matchen är ej bokad och ingen har nämnt något om det, så hur gör vi med poängen i sista gruppen?
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5305
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen ons jan 12, 2011 10:10 pm

Intressanta matcher idag med några överraskande resultat iaf om man kollar på hur folk har tippat. Själv är jag oerhört nöjd över att som det ser ut nu en vinst mot den där Bävern.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Zobeish ons jan 12, 2011 10:22 pm

haha gott att du vann, gör våran serie lite jämnare. Dock helgarderade jag mig på tippset och tippade bävrar men hoppades att du skulle vinna Very Happy
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5305
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen ons jan 12, 2011 10:40 pm

Hehe ja det var faktiskt bra för gruppen och nu har jag häng på de två första. Kan bli en spännande två avslutande omgångar nu. Har ju hemmamatch i sista omgången mot dig också och det kan ju bli en direkt avgörande match om andraplatsen i gruppen, beror på hur du sköter dig mot Bävern nästa onsdag.

Jag lyckades med konsstycket att få in resultatet 2-2 i matchen LIK - Vistrand och tog i kapp en del i tispet, så det var en bra omgång för min del.

Tecknen i min match mot Bävern var väldigt spridda och det var 4:a 1:or, 4:a x och 5 2:or. Känns som att vår grupp är den mest svårtippade en rolig grupp helt enkelt.

Förresten, vad gör Jobs???


Senast ändrad av MrWipen den ons jan 12, 2011 11:15 pm, ändrad totalt 1 gång
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Wisst ons jan 12, 2011 11:14 pm

Attans, hoppades att bytena skulle ha hjälpt, men men Sad
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5219
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  fellah tor jan 13, 2011 12:13 am

aj aj lyckades åka på min första förlust idag och det blev mot Harlem-Nyhem! kan inte bli värre än så Wink
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5138
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  berra182 tor jan 13, 2011 12:28 am

kommer bli värre när du torskar mot mig, måste få revansch för förra säsongens svidande cup-final förlust Laughing
berra182
berra182
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 27
Points : 5047
Join date : 10-07-29
Age : 41
Ort : Halmstad

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  fellah tor jan 13, 2011 12:34 am

pirat Vi får väll se. Gjorde en liten miss med taktiken. 4-4-2 var ingen bra idé.
fellah
fellah
3ggr Cupsegrare
3ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 109
Points : 5138
Join date : 10-07-28
Age : 103
Ort : Halmstad

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651082848

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  IgelQott tor jan 13, 2011 10:47 am

Total katastrof i kottarnas läger...

Panik, Depression, Svält, Domedagen, Armageddon, Jordens undergång.

Det kan bara gå uppåt härifrån. Suspect
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5272
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  yeshimamore tor jan 13, 2011 11:03 am

Men kottarna ni kan trösta er med att ni inte är sämst, det fixar Jobs!
Och Wipen, vad vi håller på med: Det ryktas att mina grabbar är trötta efter seriematcherna och grabbarna som inte får spela då gör inte sitt bästa, det blir snart tränarbyte och i slutspelet får ni alla se upp!

yeshimamore

Antal inlägg : 95
Points : 5197
Join date : 10-05-09
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen tor jan 13, 2011 11:47 am

yeshimamore: Hehe, ja jag blir lika besviken varje gång jag tippar fel på din match Wink Men det är långt kvar på cupen och det kanske är taktik från din sida att få möta de bästa lagen tidigt så att finalen sen bli enkel Razz

Kottarna: Du får gärna rycka upp dig lite men du kan väl vänta till sista matchen...Drömsenariot för min del är ju oavgjort mellan Bävern och Spesis, vinst för dig mot Bävern samtidigt som jag vinner de två avslutande matcherna. För att gå långt i cupen så behöver jag nog vinna denna gruppen för att få lite lättare motstånd i början av slutspelet.

Vistrand: Har du gjort ett slutspelsträd? Hade varit roligt att se vilka lag man kan tänkas få på sin sida beroende på vilken position i gruppen man får.
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Vistrand tor jan 13, 2011 2:31 pm

Fram till för några dagar sen tänkte jag använda samma träd som förra säsongen, då jag insåg att vi denna säsong är fem grupper istället för fyra.. Jag har begränsad tillgång till dator de närmaste veckorna, men däremot inte begränsat med tid. Ska försöka sätta mig i helgen och pyssla med det. Vad som redan är klart är dock att de fem fyrorna och de tre sämsta treorna kommer få kvala in till slutspelet som har 16 platser. Det blir denna säsongens "mellankval". Resten av lagen kommer seedas efter sin placering i gruppen, och jag ska försöka göra så att gruppettor/tvåor från samma grupp inte kan möta varandra förrän i en eventuell final (eller möjligen semi om det inte fungerar).
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Vistrand ons jan 19, 2011 8:27 pm

Nu kör vi igen Very Happy

Värt att notera i tippningstråden är att Dallas enbart tippat X mot mig, är det ett tecken? Jag är optimistisk men är mitt i ett formationsbyte så tyvärr lär det bli svårt om jag inte lyckas vinna mittfältet..

Annars är det enbart LIK som tippat mot sig själv, och kanske har han rätt. Det kan bli svårt mot Harlem som förra veckan lyckades slå Dallas..

En intressant match är annars Sepsis - Bävrar som slåss om tronen, även om Wipen är med och slåss om han lyckas besegra kottarna. Och den evigt spännande Grupp E så klart, där alla kan slå alla, även om GD28 dragit det kortaste strået hittills..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5580
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Zobeish ons jan 19, 2011 8:55 pm

Bra sagt. just nu så ser wipens planer ut att gå upp i rök, men det bereder vägen för både mig o bävrar. Grupp E verkar vara håll igång då GD28 inte har gett upp. Hoppas på en spännande fortsättning idag
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5305
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen ons jan 19, 2011 8:57 pm

Har tyvärr varit dålig fart lite här och var under veckan tycker jag och detta syns i tipset där bara 9 st har tippat denna veckan. Vet inte men jag kanske ska lägga upp tipset sent för förra veckan var det en väldans fart på tippningen.

Ja det är ruskigt spännande matcher och det är mycket som ska avgöras nu. Tyvärr har jag råkat ut för en del skador i mina senaste seriematcher och för att inte riskera ytterligare skador på viktiga pjäser har jag satt min tränare på topp.
Det går dock trögt för mig och jag ligger redan under med 2-1 samt att kottarna har missat ett läge. Kan bli en tung afton om jag inte vaknar till liv snart. För att nå någon av de två första platserna så måste ju denna matchen vinnas, men som det ser ut nu kommer det bli extremt tufft. Och innan jag hann skriva klart hade kottarna utökat till 3-1.

Många spännande matcher att följa i afton!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  MrWipen ons jan 19, 2011 8:59 pm

Det smäller friskt både här och där i afton, riktigt kul. Bara tre matcher som är mållösa än så länge och det har redan hunnit bli 4:a mål i tre matcher!
MrWipen
MrWipen

Antal inlägg : 195
Points : 5201
Join date : 10-09-01
Ort : Göteborg/Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Zobeish ons jan 19, 2011 9:14 pm

Måste säga det att Sepsis aldrig lyckats vinna över Bävrarna på sex matcher (tror det är sex). Men denna gången ska jag lyckas vända min olycka, och detta kan bli en triumf då ställningen just nu är 0-1 YES
Zobeish
Zobeish
Statistics Manager

Antal inlägg : 172
Points : 5305
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråden - Sida 2 Empty Sv: Matchtråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet