HT - Chicken Race
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Inför säsong 2

4 posters

Gå ner

Inför säsong 2  Empty Inför säsong 2

Inlägg  Vistrand tis jul 06, 2010 11:57 pm

Imorgon avgörs cupen av Chicken Race Säsong 1, mellan Harlem-Nyhem och BÖLLPÖJKARNA men redan nu är det dags att blicka framåt mot nästa säsong.

Jag vill gärna ha era synpunkter. Var cupen för lång? För kort? Borde det vara mer gruppspel? Ett annat system? Har du en dunderidé eller bara en liten anmärkning så skriv! Tycker du att allt sög och att vi borde lägga ner? Tycker du att allt var perfekt? Vad vet jag. Dela gärna med er av era åsikter så Chicken Race cupen Säsong 2 kan bli ännu bättre så att vi nån gång i framtiden kan nå vårt slutliga mål; World Domination!

Peace out

Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5587
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  Vistrand tor jul 08, 2010 3:29 pm

Alle, tror du att du kan skapa en forumsdel för säsong 2?
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5587
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  IgelQott tor jul 08, 2010 9:45 pm

will do
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5279
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  Wisst fre jul 09, 2010 12:54 am

Diskuterade lite med david och bobby om hurvida vi borde vänta eller inte med säsong 2.
Jag uppfattade det som att de ville gärna följa säsongen dvs. börja efter andra omgången( förtydligande: under tredje omgången) av svenska kuppen, som denna säsong.
Jag hade gärna dragit i gång ganska snart, så man får lite spänning i uppehållsmatcherna, då inga spelare heller behövs sparas till söndagarna.
Vad tycker ni?

för övrigt...
Vet att Johan Palmqvist och eventuellt Linus Larsson är sugna på att gå med i säsong 2.
Wisst
Wisst

Antal inlägg : 92
Points : 5226
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  Carlssor fre jul 09, 2010 7:37 am

Vill börja med att tacka för denna cupen, och då speciellt Pontus som har lagt mycket tid med att tabell, statistik, administrering osv, stort tack! Även ni andra som gjort vägen till segern lite lättare genom att vara så dåliga Wink

Tycker att cupen var bra, så bra det går att göra med endast tio deltagande lag - blir ju lite skeva grupper, men vet inte hur man skulle kunnat göra det bättre. Sedan att vi har ett par som lämnat fler w.o. än jag bytt kallingar under denna tiden är ju en annan sak...

Jag tycker absolut att vi ska följa säsongen, inte minst för att vi annars får ett avbrott mitt i Chicken Race av Svenska Cupen, som vi inte kan göra något åt. Hur roligt Chicken Race än är, så får man bra mycket mer pengar från Svenska Cupen. Sedan är det väl allmänt så att en cup borde följa säsongen? Kolla alla andra cuper...

Ang. cupsystem så är det ju klart roligast ju fler lag vi får ihop. Så därför tycker jag att vi lugnar oss lite med nästa års cupsystem, och istället sonderar terrängen och ser vilka som är sugna. Gissar på att två bröder Albrektsson kanske inte är jättesugna, men som sagt, Kenny, Linus och Johan? Kanske kan få med min kusin Martin på tåget igen (han var sjukt beroende att HT för några år sedan), kanske lite andra gamla rävar som brukade samlas runt Assjön back in the days? Vet att Padde har kvar sitt lag, Diskus likaså (även ifall de nu har ett par hundra millar på banken, och det skulle bli ganska orättvist).

Något som skulle kunna vara trevligt (och dra ut på cupen lite), är att ha ett uppehåll på någon vecka här och något där, för att ge folk chansen att träna upp andra spelsystem, som man kan ha i rock-ärmen både i cupen, men kanske framför allt i serien, som för de allra flesta här kommer bli ett snäpp svårare nu när vi gör Sebbe sällskap och flyttar upp i sexan. Så säg att man kör gruppspel i några veckor, paus en vecka, kanske ett andra gruppspel, paus, slutspel.

En lite kul regel skulle ju vara att sätta ett TSI-tak, så man inte kan (som vi flesta gjorde nu under slutspelet), sätta sitt A-lag och hoppas på det bästa. Med undantag såklart för träningsobjekten, vilka kommer växa till sig och bli feta som faen. I så fall kan vi ju ha med t.ex. Diskus och Padde, även ifall de kommer spela ett par divisioner över oss, så kan de ju ändå inte använda sina tjockis-spelare. Blir mer taktik i så fall Smile

For now, så kan vi väl se vilka som skulle vara sugna och sedan utforma en cup inför nästa säsong beroende på hur många vi får ihop?

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 52
Points : 5170
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  IgelQott fre jul 09, 2010 9:31 am

Carlssor skrev:Även ni andra som gjort vägen till segern lite lättare genom att vara så dåliga Wink

Där rök din Like a Star @ heaven (stjärna) ja.

Synpunkter kring cupen:

Tycker säsong 1 gick väldigt bra, stort tack till pontus som styrde upplägget mkt bra, men även till er andra som faktiskt höll rätt bra aktivitet och vi fick till en bra tippa matchen cup också.

Jag ser TSI krav som inget som kommer fungera riktigt fullt ut, att tvingas ha dålig spelare i laget utifrån ett TSI kan vara jobbigt för vissa, men klart det TSI kravet kan höjjas med tiden.

Däremot så vill vi ju ha en så jämn träningscup som möjligt och det passade ju väldigt bra att alla vi var nystartade, frågan är vad som händer när vi tar in mer spelare inför säsong 2, det tåls att diskutera här.

Jag vill ju gärna se att cupen växer, jag är inte främmande för att se den nå max gräns eller till och med sträcka sig över 2 säsonger, allt för att få den så prestige värd som möjligt.

Summa summarum, vi har nu genomfört en riktigt bra första säsong 1, alla möjligheter finns att göra säsong 2 större, bättre (om det går) och längre.
IgelQott
IgelQott
Admin

Antal inlägg : 126
Points : 5279
Join date : 10-05-06

https://htcup.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  Carlssor fre jul 09, 2010 12:27 pm

Min stjärna kan ingen ta ifrån mig! Smile

Tänkte bara så att vi kan ta in t.ex. Padde och Diskus, och inte ha dem att köpa tjockisar och sätta in och sedan vinna alla matcher med 9-0. Kan ju vara ganska hög TSI-gräns, så att alla vi kan köra med våra A-lag, och ja, höjas med tiden.

Ang. cupens sträckning så tycker jag nog det är roligare med att ha en cup per säsong, men som sagt, det kan vi ju ta när vi vet hur många som vill vara med. Dock tycker jag att kvalitet ska gå före kvantitet i antalet spelare. D.v.s. inte plocka in massa kompisar/lag som kommer att vara med de första veckorna, och sedan sluta acceptera träningsmatcher, som Albrektssonsarna gjorde.

Carlssor
1ggr Cupsegrare
1ggr Cupsegrare

Antal inlägg : 52
Points : 5170
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  Vistrand ons jul 14, 2010 10:16 pm

Även om ett TSI-tak låter som en intressant idé kan det bli knepigt även om taket är väl tilltaget och även om man bortser från TOs. Vad händer om man glömmer/inte har möjlighet att logga in och råkar ställa upp sitt a-lag? Eller tänk en som tränar SU som alltså kan ha 5 spelare som överstiger taket gentemot en som tränar målisar och bara kan ha en spelare. Tänk sen när Bävrarna får för sig att träna fasta och helt plötsligt har 11 spelare med "för högt" TSI..

Jag håller också med om att nästa Chicken Race bör starta i samband med nästa säsong (efter de flesta är ute ur cupen). Det var också en intressant idé med paus mellan omgångarna, det tycker jag definitivt vi ska ha i åtanke inför nästa cup..
Vistrand
Vistrand
Cup Admin

Antal inlägg : 330
Points : 5587
Join date : 10-05-06

Till överst på sidan Gå ner

Inför säsong 2  Empty Sv: Inför säsong 2

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet